Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


BRODE TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT2006 2 BRODE TASARIMI 1/2/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
 Bilgisayar destekli nakışın tanımı ve gelişimi. Nakış desen sisteminin genel yapısı. Desen tarama, bilgisayara aktarma ve dosyalama, Nakış desen sistemindeki metotlar,  Sargı metodu ve parametre ayarları, Dikiş metodu ve parametre ayarları, Kompleks dolgu metodu ve parametre ayarları. Brode tasarımında panç sistemi konularını içermektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü Anlatım , Gösterip yaptırma , Demastrasyon

 
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Sözlü Anlatım , Gösterip yaptırma , Demastrasyon
2. Hafta Brode işleminde kullanılan makine çeşitleri, uygulama alanları, brode desenciliği ve punch işlemi. Sözlü Anlatım , Gösterip yaptırma , Demastrasyon
3. Hafta Brode nakışcılığında temel desenlendirme hareketleri. Sözlü Anlatım , Gösterip yaptırma , Demastrasyon
4. Hafta Emstudio programı tanıtımı, kısa yollar ve yeni çalışma sayfası oluşturma. Sözlü Anlatım , Gösterip yaptırma , Demastrasyon
5. Hafta Emstudio Brode programı kullanımı. Sözlü Anlatım , Gösterip yaptırma , Demastrasyon
6. Hafta Çalışma sayfasını ölçeklendirme, seçim ve çizim araçları. Sözlü Anlatım , Gösterip yaptırma , Demastrasyon
7. Hafta Motif oluşturma, çoğaltma ve desen yüzeyine dağıtımı. Sözlü Anlatım , Gösterip yaptırma , Demastrasyon
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta hareket yönü ve punch hesaplama. Sözlü Anlatım , Gösterip yaptırma , Demastrasyon
10. Hafta punch işlemi uygulamaları Sözlü Anlatım , Gösterip yaptırma , Demastrasyon
11. Hafta punch işlemi uygulamaları Sözlü Anlatım , Gösterip yaptırma , Demastrasyon
12. Hafta punch işlemi uygulamaları Sözlü Anlatım , Gösterip yaptırma , Demastrasyon
13. Hafta punch işlemi uygulamaları Sözlü Anlatım , Gösterip yaptırma , Demastrasyon
14. Hafta verilen bir kumaş veya bilgisayar ortamındaki görsel üzerinden desen çalışması. Sözlü Anlatım , Gösterip yaptırma , Demastrasyon
15. Hafta Hazırlanan desenlerin dosya formatlarının ayarlanıp disket işlemlerinin yapılması. Sözlü Anlatım , Gösterip yaptırma , Demastrasyon
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenci brode işlemi ile iligili temel kavram ve sınıflandırmaları açıklayabilir.
ÖÇ-2öğrenci brode işletmelerinde kullanılan terimlere hakim olur.
ÖÇ-3Öğrenci brode tasarım programını kullanarak desen oluşturabilir.
ÖÇ-4öğrenci belirlenen bir kumaş veya görsel üzerinden tasarım yaparak tezgaha yüklemeye hazır hale getirebilir.
ÖÇ-5öğrenci tasarladığı desenllerin punch işlemlerini yaparak maliyet hesabı çıkarabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5