Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


BİLGİSAYAR DESTEKLİ JAKAR TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT3002 3 BİLGİSAYAR DESTEKLİ JAKAR TASARIMI 2/2/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
 Jakarlı dokumacılığın temelini oluşturan jakar sisteminin açıklanması, markalara göre jakar sistemlerin dosya formatları, tezgahta ekran ayarları, fonsiyon oluşturma, herhangi bir kumaş veya görseli jakarda dokunabilir hale getirme ve tezgah bilgilerine göre uygun formatta çıktı alıp tezgaha yükleme gibi bir işletmede jakar dokumacılıkla ilgili gerekli tüm niteliklerin öğrenciye kazandırılmasını hedefler
Ön Koşullar -yoktur
Eş Koşullar -yoktur
Özel Koşullar -yoktur
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri perşembe 11:00-12:45, cuma 11:00-12:45 Cats Meeting
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan,salı:10:00-16:00 Cats Meeting
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

 

Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sisteminden randevu ile seyreltilmiş hibrit sistem ile tamamlanacaktır

Temel Kaynaklar -J.Udale (2014)“Tekstil Ve Moda” Literatür Yayıncılık,


Başaran F.Nur (Ankara,2019) “Basit Yapılı Dokuma Teknikleri”, Karınca Yayıncılık,

Başaran,F.Nur (Ankara,2020) “Bileşik Yapılı Dokuma Teknikleri”, Karınca Yayıncılık,

Özmutlu B.Özlem. (Bursa 2010) Bilgisayarda Jakarlı Kumaş Tasarımı, BTSO Eğitim Vakfı Yayınları

Gürcüm H. Banu (2014)  ,Tekstil Malzeme Bilgisi,1.Basım ,Kerasus

Şeber B,(2007)  "Kumaş Yapı Bilgisi",Bursa,MEB

Dayıoğlu H.(1998) Lif Teknolojisi Ders Notları ,istanbul,İTU.Tekstil Müh

Kaya F.ve Yazıcıoğlu,,1998) Lif Teknolojisi ,Ankara,Seçkin Ofset Matbaacılık

Yılmaz, Ş.(2004) ,Tekstil Bilgisi, Denizli,  Bilal ofset Matbaacılık, Üniversite ders notları

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
2. Hafta jakar sistemi, malyon iplikleri, dizim şekilleri, jakarlı dokumacılıkta iş akışı ve tezgah bilgileri. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
3. Hafta simetri desen programının tanıtımı, çalışma mantığı, programda gerekli hazrlıkların yapılması. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
4. Hafta desen programında çizim fonksiyonların kullanılarak motifler oluşturulması. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
5. Hafta bir görselin işlenerek örgülendirmeye hazır hale getirilmesi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
6. Hafta desenlerde ölçülendirme mantığı. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
7. Hafta belirlenen özellikte bir jakar deseni çizimi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta jakar programında tek katlı ve çift katlı örgü oluşturma. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
10. Hafta örgülendirilmiş bir desende olması gereken rapor alanları; fonksiyon, kenar, zemin, pik, regületör ve alan sıklıkları kavramları. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
11. Hafta tezgah özelliklerine göre programda tezgah bilgi dosyası oluşturma. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
12. Hafta çizilmiş bir desenin tek katlı ve çift katlı olarak örgülendirilmesi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
13. Hafta örgülendirilen desenin disket işlemlerinin yapılması. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
14. Hafta bir damask desenin çizilip örgülendirilerek örgü çıktısının alınması . Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
15. Hafta bir kesme desenin çizilip örgülendirilerek örgü çıktısının alınması . Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1öğrenci jakar sistemleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2Jakarlı dokumacılıkta işletmelerde kullanılan terimlere aşina olur
ÖÇ-3Bir tezgaha ait gestault bilgilerini jakar programına aktarabilir.
ÖÇ-4Verilen bir görseli temizleyerek örgülendirmeye hazır hale getirebilir
ÖÇ-5Bir deseni örgülendirip çıktı dosyasını oluşturabilir
ÖÇ-6Öğrenci kendi başına bir desen çizerek onu tezgaha göre uyarlayıp, ölçülendirip,örgülerini yerleştirerek çıktı dosyasını oluşturabilir
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6