Jakarlı dokumacılığın temelini oluşturan jakar sisteminin açıklanması, markalara göre jakar sistemlerin dosya formatları, tezgahta ekran ayarları, fonsiyon oluşturma, herhangi bir kumaş veya görseli jakarda dokunabilir hale getirme ve tezgah bilgilerine göre uygun formatta çıktı alıp tezgaha yükleme gibi bir işletmede jakar dokumacılıkla ilgili gerekli tüm niteliklerin öğrenciye kazandırılmasını hedefler
Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan,salı:10:00-16:00 Cats Meeting
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sisteminden randevu ile seyreltilmiş hibrit sistem ile tamamlanacaktır
Temel Kaynaklar
-J.Udale (2014)“Tekstil Ve Moda” Literatür Yayıncılık,
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
14. Hafta
bir damask desenin çizilip örgülendirilerek örgü çıktısının alınması .
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
15. Hafta
bir kesme desenin çizilip örgülendirilerek örgü çıktısının alınması .
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
öğrenci jakar sistemleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2
Jakarlı dokumacılıkta işletmelerde kullanılan terimlere aşina olur
ÖÇ-3
Bir tezgaha ait gestault bilgilerini jakar programına aktarabilir.
ÖÇ-4
Verilen bir görseli temizleyerek örgülendirmeye hazır hale getirebilir
ÖÇ-5
Bir deseni örgülendirip çıktı dosyasını oluşturabilir
ÖÇ-6
Öğrenci kendi başına bir desen çizerek onu tezgaha göre uyarlayıp, ölçülendirip,örgülerini yerleştirerek çıktı dosyasını oluşturabilir
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.