Bu ders; tasarımcının işletme ile uyumlu çalışabilmesi için gerekli bilgi donanımına ve müşteriler ile ilişkilerde sahip olması gereken yetilere, talep edilen nitelikte ev tekstili ürünü tasarlama, üretme ve satış aşamalarında bilinmesi gereken temel becerilere ulaştırma amacı güder. Bu amaç doğrultusunda temel işletme kavramları, yönetim modelleri ve işletme yönetimi, işletmenin çevresi ve ilişkileri temel işletmenin fonksiyonları, yönetim kademeleri ve işletmelerde farklı yönetim çeşitleri, işletme yönetimi bakışı ile moda ve marka, kurumsal işletmeler temel pazarlama fonsiyonları konuları detaylı öğretilmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Fatma Kömürcüoğlu
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 19:00-20:50, CATS
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 18:30 19:00, CATS
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
2. Hafta
Dünyada ve Türkiye de Ev tekstili sektörü pazar yapısı.
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
3. Hafta
Pazarlama araştırmalarını incelemek.
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
4. Hafta
Pazarlama araştırmalarını incelemek.
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
5. Hafta
Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek.
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
6. Hafta
Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek.
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
7. Hafta
Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek.
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
8. Hafta
Ara sınav.
9. Hafta
Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek.
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
10. Hafta
Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek.
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
11. Hafta
Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek.
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
12. Hafta
Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek.
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
13. Hafta
Türk Ev tekstili sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek.
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
14. Hafta
Tekstil endüstrisinin yapısı ve hızlı moda -pazarlama.
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
15. Hafta
Tekstil endüstrisinin yapısı ve hızlı moda -pazarlama.
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
16. Hafta
Final Sınavı.
17. Hafta
Final Sınavı.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Türk ev tekstili söktörünün satış ve pazarlama yapısınıi bilir
ÖÇ-2
Ürün oluşturma ve marka çalışmalarınında uygulanan stratejileri bilir
ÖÇ-3
Fiyatlandırma çalışmalarını bilir
ÖÇ-4
Dağıtım kanallarını tanır
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.