Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SATIŞ PAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT3003 3 SATIŞ PAZARLAMA 2/0/0 Z TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 Bu ders; tasarımcının işletme ile uyumlu çalışabilmesi için gerekli bilgi donanımına ve müşteriler ile ilişkilerde sahip olması gereken yetilere, talep edilen nitelikte ev tekstili ürünü tasarlama, üretme ve satış aşamalarında bilinmesi gereken temel becerilere ulaştırma amacı güder. Bu amaç doğrultusunda temel işletme kavramları, yönetim modelleri ve işletme yönetimi, işletmenin çevresi ve ilişkileri temel işletmenin fonksiyonları, yönetim kademeleri ve işletmelerde farklı yönetim çeşitleri, işletme yönetimi bakışı ile moda ve marka, kurumsal işletmeler temel pazarlama fonsiyonları konuları detaylı öğretilmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Fatma Kömürcüoğlu
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 19:00-20:50, CATS
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 18:30 19:00, CATS
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme

Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
2. Hafta Dünyada ve Türkiye de Ev tekstili sektörü pazar yapısı. Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
3. Hafta Pazarlama araştırmalarını incelemek. Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
4. Hafta Pazarlama araştırmalarını incelemek. Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
5. Hafta Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek. Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
6. Hafta Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek. Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
7. Hafta Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek. Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
8. Hafta Ara sınav.
9. Hafta Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek. Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
10. Hafta Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek. Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
11. Hafta Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek. Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
12. Hafta Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek. Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
13. Hafta Türk Ev tekstili sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek. Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
14. Hafta Tekstil endüstrisinin yapısı ve hızlı moda -pazarlama. Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
15. Hafta Tekstil endüstrisinin yapısı ve hızlı moda -pazarlama. Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
16. Hafta Final Sınavı.
17. Hafta Final Sınavı.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1Türk ev tekstili söktörünün satış ve pazarlama yapısınıi bilir
ÖÇ-2Ürün oluşturma ve marka çalışmalarınında uygulanan stratejileri bilir
ÖÇ-3Fiyatlandırma çalışmalarını bilir
ÖÇ-4Dağıtım kanallarını tanır
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4