Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MESLEKİ YABANCI DİL I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT3004 3 MESLEKİ YABANCI DİL I 2/0/0 Z TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 Meslek ile ilgili konuşma, elektronik ileti yazma, elektronik ileti ile bilgi paylaşımı, ınterneti etkili kullanma, telefon konuşmaları, iş ile ilgili bilgi verme, tekstil bölümü ile ilgili yazışmalar ve belgeler, iş ilişkilerinde dikkat edilmesi gereken kurallar, tekstil terimlerinin kullanıldığı örnek yazışmaların analizi ve kullanımı,  iş bağlantısı kurma, sürdürme ve problem çözmeye yönelik cümle kalıpları, aktiviteler ve şirket ile ilgili sunum yapma konuları işlenmektedir. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Zehra Çoban
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba: 13:00 - 14:45 CATS Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma: 11:00 - 12:00 CATS Sohbet Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Bu ders dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecektir.

Temel Kaynaklar
English for the Fashion İndustry, Mary E. Ward, Express Series, OXFORD
Diğer Kaynaklar

Essetial Grammar in Use

Online kaynaklar

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
2. Hafta Unit 1: Introduction to fashion Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
3. Hafta Unit 1: Introduction to fashion Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
4. Hafta Unit 2: History of fashion Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
5. Hafta Unit 3: Textiles Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
6. Hafta Unit 3: Textiles Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
7. Hafta Unit 4: Garment construction Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
8. Hafta Unit 4: Garment construction Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
9. Hafta Ara sınav Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
10. Hafta Unit 5: Production Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
11. Hafta Unit 5: Production Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
12. Hafta Unit 7: Events Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
13. Hafta Unit 8: Retail Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
14. Hafta Unit 8: Retail Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
15. Hafta Final exam Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1Kumaş çeşitleri, kumaş desenleri hakkında İngilizce konuşabilme.
ÖÇ-2Dinlediği konuşmaları anlama ve karşılık verme.
ÖÇ-3Tekstil alanında önde gelen trendleri takip edebilme.
ÖÇ-4Tekstilde kullanılan ölçümleri İngilizce olarak anlama ve kullanabilme.
ÖÇ-5İngilizce olarak tekstil alanında rapor verme.
ÖÇ-6Sebep sonuç ilişkisini İngilizce olarak açıklayabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6