Meslek ile ilgili konuşma, elektronik ileti yazma, elektronik ileti ile bilgi paylaşımı, ınterneti etkili kullanma, telefon konuşmaları, iş ile ilgili bilgi verme, tekstil bölümü ile ilgili yazışmalar ve belgeler, iş ilişkilerinde dikkat edilmesi gereken kurallar, tekstil terimlerinin kullanıldığı örnek yazışmaların analizi ve kullanımı, iş bağlantısı kurma, sürdürme ve problem çözmeye yönelik cümle kalıpları, aktiviteler ve şirket ile ilgili sunum yapma konuları işlenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Zehra Çoban
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba: 13:00 - 14:45 CATS Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma: 11:00 - 12:00 CATS Sohbet Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Bu ders dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecektir.
Temel Kaynaklar
English for the Fashion İndustry, Mary E. Ward, Express Series, OXFORD
Diğer Kaynaklar
Essetial Grammar in Use
Online kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
2. Hafta
Unit 1: Introduction to fashion
Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
3. Hafta
Unit 1: Introduction to fashion
Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
4. Hafta
Unit 2: History of fashion
Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
5. Hafta
Unit 3: Textiles
Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
6. Hafta
Unit 3: Textiles
Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
7. Hafta
Unit 4: Garment construction
Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
8. Hafta
Unit 4: Garment construction
Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
9. Hafta
Ara sınav
Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
10. Hafta
Unit 5: Production
Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
11. Hafta
Unit 5: Production
Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
12. Hafta
Unit 7: Events
Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
13. Hafta
Unit 8: Retail
Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
14. Hafta
Unit 8: Retail
Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
15. Hafta
Final exam
Tahmin yürütme, Soru-cevap,Örnek olay, Beyin fırtınası, Anlatma,
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Kumaş çeşitleri, kumaş desenleri hakkında İngilizce konuşabilme.
ÖÇ-2
Dinlediği konuşmaları anlama ve karşılık verme.
ÖÇ-3
Tekstil alanında önde gelen trendleri takip edebilme.
ÖÇ-4
Tekstilde kullanılan ölçümleri İngilizce olarak anlama ve kullanabilme.
ÖÇ-5
İngilizce olarak tekstil alanında rapor verme.
ÖÇ-6
Sebep sonuç ilişkisini İngilizce olarak açıklayabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.