Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


EV TEKSTİLİNDE ALAN ARAŞTIRMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT3005 3 EV TEKSTİLİNDE ALAN ARAŞTIRMA 1/2/0 Z TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 Bu ders ile öğrenciler; ev tekstili alanında araştırma yaparak, kendine uygun gördüğü bir alan üzerine bir proje hazırlayıp uygulamaya hazır seviyeye getirmesini amaçlamaktadır
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 18:00 - 21:00 Cats Sistemi Üzerinden
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 15:00- 16:00 Cats Sistemi Üzerinden
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 ara yüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sisteminde gerçekleşecektir.
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
2. Hafta Ev tekstilinde alan araştırması hakkında ön çalışma Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
3. Hafta Tekstil işletmelerinin genel yapısı Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
4. Hafta İşletmelerin yönetim organizasyonları ve pazar araştırmaları Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
5. Hafta İşletmelerin yönetim organizasyonları ve pazar araştırmaları Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
6. Hafta Firma analizi Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
7. Hafta Firma analizi Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
8. Hafta Proje konu seçimi Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
9. Hafta Proje hazırlık Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Demonstrasyon ve uygulama)
10. Hafta Proje hazırlık Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Demonstrasyon ve uygulama)
11. Hafta Proje hazırlık Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Demonstrasyon ve uygulama)
12. Hafta Proje oluşulması Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Demonstrasyon ve uygulama)
13. Hafta Proje oluşulması Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Demonstrasyon ve uygulama)
14. Hafta Proje oluşulması Dijital eğitim (Sözlü anlatım, Demonstrasyon ve uygulama)
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Öğrenci ev tekstili sektörünü yakından tanır.
ÖÇ-2Öğrenci ev tekstili alanlarını araştırarak kendi beceri ve isteğine uygun bir alanı seçebilir.
ÖÇ-3Öğrenci araştırdığı alan ile ilgili bir proje hazırlayabilir.
ÖÇ-4Öğrenci hazırladığı projeyi uygulayabileceği bir firmayla iletişim kurup taleblerini belirtebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4