Tekstilin tarihsel gelişimi ile birlikte sanat akımları hakkında bilgi vermeyi amaçlar.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunu, Sözlü Anlatım
Temel Kaynaklar
İnalcık, H. (2008). Türkiye Tekstil Tarihi Üzerine Araştırmalar. İşbankası Yayınları
Turani, A. (1992). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Remzi Kitapevi
Gürcüm, B.(2005). Tekstil ve Malzeme Bilgisi. İstanbul: Grakifer Yayınları
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
Sözlü Anlatım, Sunu
2. Hafta
Moda ve Tekstil Tarihine Giriş
Sözlü Anlatım, Sunu
3. Hafta
İlkçağ tarihi, Mezopotamya, Mısır, Yunan ve Roma
Sözlü Anlatım, Sunu
4. Hafta
Ortaçağ: Romanesk dönem, Gotik dönem
Sözlü Anlatım, Sunu
5. Hafta
Yeniçağ: Rönesans, Barok, Rokoko dönemi
Sözlü Anlatım, Sunu
6. Hafta
Yakınçağ: 19.Yüzyıl endüstrileşme çağı
Sözlü Anlatım, Sunu
7. Hafta
Avrupa’da moda ve tekstilin tarihsel gelişimi
Sözlü Anlatım, Sunu
8. Hafta
Avrupa’da moda ve tekstilin tarihsel gelişimi
Sözlü Anlatım, Sunu
9. Hafta
Ara sınav
10. Hafta
20.yy. Sanat Akımları, Moda ve Tekstil
Sözlü Anlatım, Sunu
11. Hafta
20.yy. Sanat Akımları, Moda ve Tekstil
Sözlü Anlatım, Sunu
12. Hafta
Dünyada ve Türkiye’de Modaya Yön Veren Moda ve Tekstil Tasarımcıları
Sözlü Anlatım, Sunu
13. Hafta
Moda Teorileri; Dünyada ve Türkiye’de Modaya Yön Veren Moda ve Tekstil Tasarımcıları,
Sözlü Anlatım, Sunu
14. Hafta
Modanın Dinamikleri
Sözlü Anlatım, Sunu
15. Hafta
Moda Kültürü
Sözlü Anlatım, Sunu
16. Hafta
Final Sınavı
Sözlü Anlatım, Sunu
17. Hafta
Final Sınavı
Sözlü Anlatım, Sunu
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Dönemlere göre toplumların sosyal,ekonomik ve kültürel gelişimlerinin tekstil ve modaya etkilerini irdeler.
ÖÇ-2
Tasarım kavramını, moda ve tekstil görsel kalitesinin estetik, sosyal, kültürel gelişimi yönünde tanımlar.
ÖÇ-3
Gelişen moda ve tekstil bilincinin toplum yaşamına etkilerini sorgular.
ÖÇ-4
Moda ve tekstilin oluşumunu, gelişimini ve önemini tarihsel süreç içinde değerlendirir.
ÖÇ-5
Bu süreç içindeki moda ve tekstilin önemini saptar.
ÖÇ-6
Bu süreç içinde dünyadaki moda ve tekstilin geçirdiği aşamaları inceler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.