inovasyon kavramı ve kapsamı, inovatif fikir geliştirme. 21.yy daki tekstil alanındaki gelişmeler, akıllı tekstiller, teknik tekstiller, tekstilde ergonomi, sürdürülebilirlik, tekstildeki son gelişmeler Tasarımın temel ilkelerinin ve inovatif tasarım anlayışının aktarılması, malzeme ve teknoloji alanlarındaki yeniliklerin incelenmesi, ihtiyaca veya sorun çözmeye yönelik tasarımların geliştirilmesi. konuları detaylı öğretilmektedir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 18:00 - 21:00 Cats Sistemi Üzerinden
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 15:00 - 16:00 Cats Sistemi Üzerinden
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
%40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
Temel Kaynaklar
Ders Notları
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
Dijital Eğitim (Sözlü anlatım)
2. Hafta
İnovasyon kavramı ve kapsamı
Dijital Eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
3. Hafta
Tasarımın temel ilkelerinin ve inovatif tasarım anlayışının aktarılması
Dijital Eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
4. Hafta
Malzeme ve teknoloji alanlarındaki yeniliklerin incelenmesi (Ödev Dağılımı)
Dijital Eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
5. Hafta
İhtiyaca veya sorun çözmeye yönelik tasarımların geliştirilmesi
Dijital Eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
6. Hafta
İhtiyaca veya sorun çözmeye yönelik tasarımların geliştirilmesi
Dijital Eğitim (Sözlü anlatım, Sunu)
7. Hafta
İnovatif fikir geliştirme
Dijital Eğitim (Araştırma inceleme, sözlü anlatım )
8. Hafta
İnovatif fikir geliştirme (Ödev Testim)
Dijital Eğitim (Araştırma inceleme, sözlü anlatım )
9. Hafta
21.yydaki tekstil alanındaki gelişmeler
Dijital Eğitim (Araştırma inceleme, sözlü anlatım )
10. Hafta
Tekstilde ergonomi, sürdürülebilirlik
Dijital Eğitim (Araştırma inceleme, sözlü anlatım )
11. Hafta
Akıllı tekstiller
Dijital Eğitim (Araştırma inceleme, sözlü anlatım )
12. Hafta
Akıllı tekstiller
Dijital Eğitim (Araştırma inceleme, sözlü anlatım )
13. Hafta
Teknik tekstiller
Dijital Eğitim (Araştırma inceleme, sözlü anlatım )
14. Hafta
Teknik tekstiller
Dijital Eğitim (Araştırma inceleme, sözlü anlatım )
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Öğrenci inovatif ve tekstil kavramlarını acıklayarak ilişkilendirebilir
ÖÇ-2
Öğrenci inovatif düşünme becerisini geliştirir
ÖÇ-3
Öğrenci tekstil alanında yaşanan gelişmelerden haberdar olur
ÖÇ-4
Öğrenci akıllı ve teknik tekstiller hakkında fikir yürütebilir
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.