Bu ders ile moda kavramını; sanatsal, sosyolojik, psikolojik ve kültürel değerler açısından değerlendirerek öğrencilere moda konusunda çok boyutlu düşünebilme yeteneği kazandırmak amaçlanmıştır
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunu, Sözlü Anlatım
Temel Kaynaklar
Güler Ş (2013)”İmaj Ve Stil Çokluğu” Alfa Yayıncılık
-Clera B, Jacqualine M (2012Moda)” Tasarımında Stil Yaratmak” Literatür Yayıncılık
-Renfrenf E, Renfrenf C (2013)”Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme” Literatür Yayıncılık
-Olgaç P (2014)”Moda Tasarımı Stil Ve İmaj” Ofset Yayınları
-İbicioğlu H ( 2013) “Giyimde Renklerin Uyumu” Hayat Yayıncılık
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
Sunu, Sözlü Anlatım
2. Hafta
Modanın tanımı moda hakkındaki genel yargılar
Sunu, Sözlü Anlatım
3. Hafta
Ev tekstili ve modanın detaylı analizi. Ev tekstili ve modanın iletişimi
Sunu, Sözlü Anlatım
4. Hafta
Moda Kavramı Ve Modern Moda Olgusu Modaya yön veren faktörler
Sunu, Sözlü Anlatım
5. Hafta
Moda kuramları moda kuramları ve modanın gelişim yönlerinin analizi
Sunu, Sözlü Anlatım
6. Hafta
Endüstriyel açıdan moda nedir. Çeşitleri ve sınıflandırılması nasıldır.
Sunu, Sözlü Anlatım
7. Hafta
Moda endüstrisinde ev tekstili
Sunu, Sözlü Anlatım
8. Hafta
Moda endüstrisinde fast fashion analizi
Sunu, Sözlü Anlatım
9. Hafta
Ara sınav
10. Hafta
21yy moda hareketlerini doğrudan şekillendiren trend kavramının incelenmesi, trendler ve moda ilişkisinin analizi
Sunu, Sözlü Anlatım
11. Hafta
21yy moda hareketlerini doğrudan şekillendiren trend kavramının incelenmesi, trendler ve moda ilişkisinin analizi
Sunu, Sözlü Anlatım
12. Hafta
21. Yüzyıl Moda Tanımı • 21.Yüzyıl Moda Tüketicisi ve Moda Algısı • 21. Yüzyıl Moda Tüketicisinin Tüketim ve Kimlik Arayışı • 21 Yüzyıl‟da Modanın Yayılımını ve Algılanmasını Etkileyen Faktörler
Sunu, Sözlü Anlatım
13. Hafta
21yy Da Yükselen Toplumsal Eğilimler • Toplumsal Eğilimlerin Oluşması • Toplumsal Tepkilerin Tasarımdaki Yansımaları • Sosyoloji Tabanıyla Toplumsal Eğilimler • Sosyal Etkili Olayların Tasarıma Etkileri: Uygarlık Felaketleri ,Çevre Kirliliği ,Küresel Isınma, Doğal Afetler, Savaşlar,Terör, Salgın Hastalıklar
Sunu, Sözlü Anlatım
14. Hafta
21yy da Öne Çıkan trend ve moda Öne çıkan toplumsal trendler • “Sağlıklı Yaşam” Trendi • “Teknoloji” Trendi • “Lüks Yaşam” Trendi • “Duyarlı toplum” trendi • “Zamanda yolculuk”
Sunu, Sözlü Anlatım
15. Hafta
Gelecek trendlere yön verecek etkenler • Z Kuşağı • Sanayi Devrimi Endüstri 4.0 • Nano Devrimi • Gelecekte Hız Anlayışı • Gelecekteki Tüketim • Yeni İletişim Araçları • Tekstildeki Yenilikler • Gelecekteki Lüks Anlayışı • Gelecekteki Kadın
Sunu, Sözlü Anlatım
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
2Oyy moda akımlarını bilir.
ÖÇ-2
Modaya yön veren modacıları, bu modacıların stillerini tanır.
ÖÇ-3
Modayı ektileyen faktörleri bilir.
ÖÇ-4
Moda; kültür ,sanat ,sosyoloji ve psikoloji ilişkisini kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.