Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


EV TEKSTİLDE SUNUM TEKNİKLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT0009 EV TEKSTİLDE SUNUM TEKNİKLERİ 1/2/0 SA TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
 Ev tekstilinde kullanılan temel sunum yöntemleri hakkında genel bilgiler, trend book, style book, hikâye panosu, pafta tasarımları, fuar standı hakkında genel bilgilendirme, fuar ve sergi, lansman günleri ve  benzeri etkinliklere hazırlanma sürecinde tema ve sunum teknikleri belirleme yöntemler, görsel sunum yöntemlerinin incelenmesi vitrin tasarımlarının tarihsel süreci ve günümüzdeki önemi mağaza, showroom içi düzenlemeler ve ürün yerleştirme prensiplerinin belirlenmesi ürün kataloğu hazırlama teknikleri hakkında genel bilgiler konularını içerir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
2. Hafta Ev tekstilinde kullanılan temel sunum yöntemleri hakkında genel bilgiler Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
3. Hafta Trend book, style book, hikâye panosu, pafta tasarımları, Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
4. Hafta Fuar standı hakkında genel bilgilendirme, fuar ve sergi, lansman günleri Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
5. Hafta Etkinliklere hazırlanma sürecinde tema ve sunum teknikleri belirleme yöntemler Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
6. Hafta Görsel sunum yöntemlerinin incelenmesi vitrin tasarımlarının tarihsel süreci ve günümüzdeki önemi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
7. Hafta Mağaza, showroom içi düzenlemeler ve ürün yerleştirme prensiplerinin belirlenmesi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Ürün kataloğu hazırlama teknikleri Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
10. Hafta Ürün kataloğu hazırlama teknikleri Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
11. Hafta Kartela çeşitleri Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
12. Hafta Kartela çeşitleri Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
13. Hafta Kartela çeşitleri Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
14. Hafta Kartela hazırlama süreci Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
15. Hafta Kartela hazırlama süreci Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Ev tekstilinde kullanılan sunum teknikleri ile ilgili genel terimleri açıklayabilme.
ÖÇ-2Ev tekstilinde fuar ve özel etkinlik tasarımları yapabilme.
ÖÇ-3Ev tekstilinde ürüne uygun kartela çeşidi seçebilme.
ÖÇ-4Ev Tekstili için ürün katoloğu düzenleyebilme.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4