Ev tekstilinde kullanılan temel sunum yöntemleri hakkında genel bilgiler, trend book, style book, hikâye panosu, pafta tasarımları, fuar standı hakkında genel bilgilendirme, fuar ve sergi, lansman günleri ve benzeri etkinliklere hazırlanma sürecinde tema ve sunum teknikleri belirleme yöntemler, görsel sunum yöntemlerinin incelenmesi vitrin tasarımlarının tarihsel süreci ve günümüzdeki önemi mağaza, showroom içi düzenlemeler ve ürün yerleştirme prensiplerinin belirlenmesi ürün kataloğu hazırlama teknikleri hakkında genel bilgiler konularını içerir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
2. Hafta
Ev tekstilinde kullanılan temel sunum yöntemleri hakkında genel bilgiler
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
4. Hafta
Fuar standı hakkında genel bilgilendirme, fuar ve sergi, lansman günleri
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
5. Hafta
Etkinliklere hazırlanma sürecinde tema ve sunum teknikleri belirleme yöntemler
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
6. Hafta
Görsel sunum yöntemlerinin incelenmesi vitrin tasarımlarının tarihsel süreci ve günümüzdeki önemi
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
7. Hafta
Mağaza, showroom içi düzenlemeler ve ürün yerleştirme prensiplerinin belirlenmesi
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Ürün kataloğu hazırlama teknikleri
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
10. Hafta
Ürün kataloğu hazırlama teknikleri
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
11. Hafta
Kartela çeşitleri
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
12. Hafta
Kartela çeşitleri
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
13. Hafta
Kartela çeşitleri
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
14. Hafta
Kartela hazırlama süreci
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
15. Hafta
Kartela hazırlama süreci
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Ev tekstilinde kullanılan sunum teknikleri ile ilgili genel terimleri açıklayabilme.
ÖÇ-2
Ev tekstilinde fuar ve özel etkinlik tasarımları yapabilme.
ÖÇ-3
Ev tekstilinde ürüne uygun kartela çeşidi seçebilme.
ÖÇ-4
Ev Tekstili için ürün katoloğu düzenleyebilme.
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.