Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YARATICILIK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT0010 YARATICILIK 1/2/0 SA TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
 Yaratıcılık nedir, nasıl şekillenir. Yaratıcı fikrin oluşumu, Tarihsel açıdan yaratıcılık, tasarımda tamamlama-eksiltme, tasarımı yorumlama-yeniden inşası metamorfoz, fikrin doğuşu 1. veri kaynakları, fikrin doğuşu ikincil veri kaynakları, tasarımda öğeler arası uyum, tasarımda bütüncül parçaların ayrıştırılması, Araştırmaların derlenmesi ve sunumu yaratıcı düşünme ve tekstilde yaratıcı fikir analizi, yaratıcı düşünme ve tekstilde yaratıcı fikir analizi konularını kapsamaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta yaratıcılık ve temel kavramlar buluş yoluyla öğretim,
2. Hafta fikrin doğuşu ve analizi buluş yoluyla öğretim,
3. Hafta analiz ve kompozisyon buluş yoluyla öğretim,
4. Hafta sentez ve kompozisyon buluş yoluyla öğretim,
5. Hafta birincil veri kaynakları elde etme yöntemleri beyin fırtınası altı şapkalı düşünme
6. Hafta 2. veri kaynakları elde etme yöntemleri beyin fırtınası altı şapkalı düşünme
7. Hafta tasarım sürecinde analitik ve estetik sunuş yoluyla öğrtim
8. Hafta creativity tasarım uygulama yöntemleri sunuş yoluyla öğrtim
9. Hafta ARA SINAV
10. Hafta creativity tasarım uygulama yöntemleri;eksiği tamamlama problem çözme yöntemi- proje tabanlı öğretim
11. Hafta creativity tasarım uygulama yöntemleri;analitik tamamlama ile kompozisyon problem çözme yöntemi- proje tabanlı öğretim
12. Hafta creativity tasarım uygulama yöntemleri;sentez ile kompozisyon problem çözme yöntemi- proje tabanlı öğretim
13. Hafta ev tekstilinde yaratıcı tasarım koleksiyon oluşturma problem çözme yöntemi- proje tabanlı öğretim
14. Hafta ev tekstilinde yaratıcı tasarım koleksiyon oluşturma problem çözme yöntemi- proje tabanlı öğretim
15. Hafta ev tekstilinde yaratıcı tasarım koleksiyon oluşturma problem çözme yöntemi- proje tabanlı öğretim
16. Hafta FİNAL
17. Hafta FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Problem çözme yeteneği gelişir.
ÖÇ-2Farklı bakış açıları edinir.
ÖÇ-3Yaratıcılık sürecini öğrenir ve uygular.
ÖÇ-4Özgün ve yaratıcı bir koleksiyon oluşum aşamalarını bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4