Yaratıcılık nedir, nasıl şekillenir. Yaratıcı fikrin oluşumu, Tarihsel açıdan yaratıcılık, tasarımda tamamlama-eksiltme, tasarımı yorumlama-yeniden inşası metamorfoz, fikrin doğuşu 1. veri kaynakları, fikrin doğuşu ikincil veri kaynakları, tasarımda öğeler arası uyum, tasarımda bütüncül parçaların ayrıştırılması, Araştırmaların derlenmesi ve sunumu yaratıcı düşünme ve tekstilde yaratıcı fikir analizi, yaratıcı düşünme ve tekstilde yaratıcı fikir analizi konularını kapsamaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
yaratıcılık ve temel kavramlar
buluş yoluyla öğretim,
2. Hafta
fikrin doğuşu ve analizi
buluş yoluyla öğretim,
3. Hafta
analiz ve kompozisyon
buluş yoluyla öğretim,
4. Hafta
sentez ve kompozisyon
buluş yoluyla öğretim,
5. Hafta
birincil veri kaynakları elde etme yöntemleri
beyin fırtınası altı şapkalı düşünme
6. Hafta
2. veri kaynakları elde etme yöntemleri
beyin fırtınası altı şapkalı düşünme
7. Hafta
tasarım sürecinde analitik ve estetik
sunuş yoluyla öğrtim
8. Hafta
creativity tasarım uygulama yöntemleri
sunuş yoluyla öğrtim
9. Hafta
ARA SINAV
10. Hafta
creativity tasarım uygulama yöntemleri;eksiği tamamlama
problem çözme yöntemi- proje tabanlı öğretim
11. Hafta
creativity tasarım uygulama yöntemleri;analitik tamamlama ile kompozisyon
problem çözme yöntemi- proje tabanlı öğretim
12. Hafta
creativity tasarım uygulama yöntemleri;sentez ile kompozisyon
problem çözme yöntemi- proje tabanlı öğretim
13. Hafta
ev tekstilinde yaratıcı tasarım koleksiyon oluşturma
problem çözme yöntemi- proje tabanlı öğretim
14. Hafta
ev tekstilinde yaratıcı tasarım koleksiyon oluşturma
problem çözme yöntemi- proje tabanlı öğretim
15. Hafta
ev tekstilinde yaratıcı tasarım koleksiyon oluşturma
problem çözme yöntemi- proje tabanlı öğretim
16. Hafta
FİNAL
17. Hafta
FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Problem çözme yeteneği gelişir.
ÖÇ-2
Farklı bakış açıları edinir.
ÖÇ-3
Yaratıcılık sürecini öğrenir ve uygular.
ÖÇ-4
Özgün ve yaratıcı bir koleksiyon oluşum aşamalarını bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.