Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KUMAŞ ANALİZİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT0011 KUMAŞ ANALİZİ 1/2/0 SA TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
 Dokuma örme non voven kumaşların genel ve karakteristik farklarını, dokuma kumaşın tersi yüzü, atkı çözgü yönü, iplik sıklık bilgileri, örgü raporu renk ve desen raporu özelliklerinin tespiti, örgü türleri, örgülendirme ,ana örgüler ve türetilmiş örgüler, kuvvetlendirilmiş ve katlı kumaşlarda örgü analizi,örme kumaşlarda iplik lif analizi, ilmek may raporunun tespiti, ilmeklendirme metodları, non vowen kumaşlarda kumaş üretim parametrelerinin incelenmesi , jakarlı dokuma kumaşın analizi, atkılı ve çözgülü kumaşın analizi, havlı( battaniye , havlu )kumaşların analizi konularını içermektedir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri çarşamba :11:00-11:45, perşembe 09:00-10:45 Cats meeting
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan,salı:10:00-16:00 Cats Meeting
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sisteminden randevu ile seyreltilmiş hibrit sistem ile tamamlanacaktır

Temel Kaynaklar  

J.Udale (2014)“Tekstil Ve Moda” Literatür Yayıncılık,

Başaran F.Nur (Ankara,2019) “Basit Yapılı Dokuma Teknikleri”, Karınca Yayıncılık,

Başaran,F.Nur (Ankara,2020) “Bileşik Yapılı Dokuma Teknikleri”, Karınca Yayıncılık,

Özmutlu B.Özlem. (Bursa 2010) Bilgisayarda Jakarlı Kumaş Tasarımı, BTSO Eğitim Vakfı Yayınları

Gürcüm H. Banu (2014)  ,Tekstil Malzeme Bilgisi,1.Basım ,Kerasus

Şeber B,(2007)  "Kumaş Yapı Bilgisi",Bursa,MEB

Dayıoğlu H.(1998) Lif Teknolojisi Ders Notları ,istanbul,İTU.Tekstil Müh

Kaya F.ve Yazıcıoğlu,,1998) Lif Teknolojisi ,Ankara,Seçkin Ofset Matbaacılık

Yılmaz, Ş.(2004) ,Tekstil Bilgisi, Denizli,  Bilal ofset Matbaacılık, Üniversite ders notları

Tokat, N. (2010). Kuvvetlendirilmiş Ve Katlı Dokumalarda Örgü Analizi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi / Eğitm Bilimleri Enstitüsü, Ankara
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Araştırma inceleme, Gösterip yaptırma, Tüme varım
2. Hafta kumaş hakkında fikir edinme; ön ve arka yüzü, üretim şekli, tuşesi, kullanım alanı, baskı,renklendirme veya herhangi bir apre olup olmadığı. Araştırma inceleme, Gösterip yaptırma, Tüme varım
3. Hafta atkı ve çözgü tespiti, sıklıkları ve renk raporu gramaj alma, atkı ve çözgü ipliklerinin cinsi, numaraları. atkı ve çözgü tespiti, sıklıkları ve renk raporu atkı ve çözgü tespiti, sıklıkları ve renk raporu Araştırma inceleme, Gösterip yaptırma, Tüme varım
4. Hafta armür ve döner gücülü örgü analizleri. örgü analizleri örgü analizleri Araştırma inceleme, Gösterip yaptırma, Tüme varım
5. Hafta jakar örgü analizleri. örgü analizleri örgü analizleri Araştırma inceleme, Gösterip yaptırma, Tüme varım
6. Hafta tarak numarası ve tahar tespiti. tarak numarası ve tahar tespiti tarak numarası ve tahar tespiti Araştırma inceleme, Gösterip yaptırma, Tüme varım
7. Hafta kumaş analizinde hesaplamalar. Araştırma inceleme, Gösterip yaptırma, Tüme varım
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta armürlü kumaş analizi. Araştırma inceleme, Gösterip yaptırma, Tüme varım
10. Hafta armürlü kumaş analizi. Araştırma inceleme, Gösterip yaptırma, Tüme varım
11. Hafta döner gücülü kumaş analizi. Araştırma inceleme, Gösterip yaptırma, Tüme varım
12. Hafta döner gücülü kumaş analizi. Araştırma inceleme, Gösterip yaptırma, Tüme varım
13. Hafta Jakarlı kumaş analizi. Araştırma inceleme, Gösterip yaptırma, Tüme varım
14. Hafta Jakarlı kumaş analizi. Araştırma inceleme, Gösterip yaptırma, Tüme varım
15. Hafta Jakarlı kumaş analizi. Araştırma inceleme, Gösterip yaptırma, Tüme varım
16. Hafta FİNAL
17. Hafta FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenci verilen bir kumaşın analizini yaparak gerekli verilere ulaşabilir.
ÖÇ-2Öğrenci verilen bir kumaş hakkında sadece gözlemlere dayalı olarak bilgi edinebilir.
ÖÇ-3Öğrenci triko, jakar, armür ve döner gücülü kumaşlar arasındaki ayrımı yapabilir.
ÖÇ-4Öğrenci verilen bir kumaşı tıpkı üretim yapılacak gibi analiz ederek, örgü, armür,tahar,tarak,atkı ve çözgü raporunu bir bütün halinde sunabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4