Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İÇ MEKAN

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT0012 İÇ MEKAN 1/2/0 SA TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
 Bu ders; mekân, iç mekân, dış mekân tanımları mekân örgütlenmesi, örgütlenmede etkili olan parametrelerin belirlenmesi,mekan bileşen ve öğeleri,mekanlarda aldıkları farklı rollerle ele alınması, mekan sınırlayıcıları, renk ve doku, mekan içerisinde kullanımları malzeme ve iç mekanda ev tekstili analizi bilgilerini öğrencilere aktarmayı hedefler.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Fatma Sude Erdoğan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 11:00, İncirli Yerleşkesi, İK4B08
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Fatma Sude Erdoğan, Salı,11:00 İncirli yerleşkesi 4A05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Neufert, 2016, Yapı Tasarımı, Beta Yayınları, İstanbul. 
Dodsworth, S., Anderson, S., 2015, İç Mekan Tasarımının Temelleri, Literatür Yayıncılık, İstanbul. 
Ching, F., 2016, İç Mekan Tasarımı (Resimli), Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
Ching, F., 2014, Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç Çizim, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
Kalınkara, V., 2006, Tasarım ve Dekorasyon, Gazi Kitabevi, Ankara. 
Gürer, L., Gürer, G., Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul. 
Jormakka, K., 2016, Adım Adım Tasarım Yöntemleri, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
Mollison, B., 2014, Permakültüre Giriş, Sinek Sekiz Yayınları, İstanbul.
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İÇ MEKAN TASARIMI DERSE GİRİŞ -İç mekan tasarımı nedir? -Mekan tasarımının temelleri -Tasarım süreci; tasarımı hayata geçirmek, analiz, proje nasıl geliştirilir, uygulamaya geçişi, örnek proje iceleme Sözlü anlatım, Proje analizi
2. Hafta PROJEYİ ANLAMAK -iç mekan projesi nasıl oluşturulur? -Proje özeti, özetini anlamak -Tasarım analizi, yeni fikirler ve çözümler üretmek -Tasarım araştırması -Konseptleri araştırmak -Konseptlerle iletişim kurmak -Konsepti geliştirmek Sözlü anlatım, Proje analizi
3. Hafta MEKANI ANLAMAK -İç mekan kurgusu nedir? -Mekansal ilişkileri anlamak -Mekanı çizimlerle anlamak, plan, kesit, görünüş Sözlü anlatım, Proje analizi
4. Hafta MEKANI DÜZENLEMEK -Tasarım geliştirme -Düzenleme ilkeleri; aks, denge,uyum, mekan da ritim Sözlü anlatım, Proje analizi, Uygulama
5. Hafta iÇ MEKANDA MALZEME -Malzeme seçimi -Temel malzemeler Sözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta İç mekan da tekstil yüzeyler, dekorasyon projesi, doku, biçim İç mekanda, ışık (doğal, yapay), aydınlatma tasarımı Sözlü anlatım,analiz
7. Hafta İç mekanda renk etkisi, renk, renk şemaları, renk algısı, renklerin mekandaki etkileri Sözlü anlatım, analiz
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Renk ve doku: renk ve dokunun mekan sınırlayıcısı olarak kullanımı. Sözlü anlatım, analiz
10. Hafta Renk ve dokunun tanımlanması, renk ve dokunu insanlar ve mekanlar üzerindeki etkileri. Sözlü anlatım, analiz
11. Hafta Renk anlamları, mekan içerisinde kullanımları. Sözlü anlatım, analiz
12. Hafta Sınır öğesi olarak kullanılan tüm mekan bileşen ve öğelerinin kullanılan malzemelerle ele alınması. Sözlü anlatım, analiz
13. Hafta Çeşitli iç mekan tasarımlarında ev tekstili analizleri. Sözlü anlatım, analiz
14. Hafta Çeşitli iç mekan tasarımlarında ev tekstili analizleri. Sözlü anlatım, analiz
15. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım, analiz
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İç mekan ile ilgili temel tanım ve kavramları açıklayabilme
ÖÇ-2Tasarlanan bir iç mekanı analiz edebilme
ÖÇ-3İç mekanda kullanılan renk ve malzeme uyumunu kavrayabilme
ÖÇ-4İç mekan örgütlendirmesinde kullanılan parametreleri sıralayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4