Bu ders; mekân, iç mekân, dış mekân tanımları mekân örgütlenmesi, örgütlenmede etkili olan parametrelerin belirlenmesi,mekan bileşen ve öğeleri,mekanlarda aldıkları farklı rollerle ele alınması, mekan sınırlayıcıları, renk ve doku, mekan içerisinde kullanımları malzeme ve iç mekanda ev tekstili analizi bilgilerini öğrencilere aktarmayı hedefler.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Fatma Sude Erdoğan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 11:00, İncirli Yerleşkesi, İK4B08
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Fatma Sude Erdoğan, Salı,11:00 İncirli yerleşkesi 4A05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Neufert, 2016, Yapı Tasarımı, Beta Yayınları, İstanbul.
Ching, F., 2016, İç Mekan Tasarımı (Resimli), Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
Ching, F., 2014, Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç Çizim, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
Kalınkara, V., 2006, Tasarım ve Dekorasyon, Gazi Kitabevi, Ankara.
Gürer, L., Gürer, G., Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul.
Jormakka, K., 2016, Adım Adım Tasarım Yöntemleri, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
Mollison, B., 2014, Permakültüre Giriş, Sinek Sekiz Yayınları, İstanbul.
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İÇ MEKAN TASARIMI DERSE GİRİŞ
-İç mekan tasarımı nedir?
-Mekan tasarımının temelleri
-Tasarım süreci; tasarımı hayata geçirmek, analiz, proje nasıl geliştirilir, uygulamaya geçişi, örnek proje iceleme
Sözlü anlatım, Proje analizi
2. Hafta
PROJEYİ ANLAMAK
-iç mekan projesi nasıl oluşturulur?
-Proje özeti, özetini anlamak
-Tasarım analizi, yeni fikirler ve çözümler üretmek
-Tasarım araştırması
-Konseptleri araştırmak
-Konseptlerle iletişim kurmak
-Konsepti geliştirmek
iÇ MEKANDA MALZEME
-Malzeme seçimi
-Temel malzemeler
Sözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta
İç mekan da tekstil yüzeyler, dekorasyon projesi, doku, biçim
İç mekanda, ışık (doğal, yapay), aydınlatma tasarımı
Sözlü anlatım,analiz
7. Hafta
İç mekanda renk etkisi, renk, renk şemaları, renk algısı, renklerin mekandaki etkileri
Sözlü anlatım, analiz
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Renk ve doku: renk ve dokunun mekan sınırlayıcısı olarak kullanımı.
Sözlü anlatım, analiz
10. Hafta
Renk ve dokunun tanımlanması, renk ve dokunu insanlar ve mekanlar üzerindeki etkileri.
Sözlü anlatım, analiz
11. Hafta
Renk anlamları, mekan içerisinde kullanımları.
Sözlü anlatım, analiz
12. Hafta
Sınır öğesi olarak kullanılan tüm mekan bileşen ve öğelerinin kullanılan malzemelerle ele alınması.
Sözlü anlatım, analiz
13. Hafta
Çeşitli iç mekan tasarımlarında ev tekstili analizleri.
Sözlü anlatım, analiz
14. Hafta
Çeşitli iç mekan tasarımlarında ev tekstili analizleri.
Sözlü anlatım, analiz
15. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım, analiz
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İç mekan ile ilgili temel tanım ve kavramları açıklayabilme
ÖÇ-2
Tasarlanan bir iç mekanı analiz edebilme
ÖÇ-3
İç mekanda kullanılan renk ve malzeme uyumunu kavrayabilme
ÖÇ-4
İç mekan örgütlendirmesinde kullanılan parametreleri sıralayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.