Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İÇ MEKAN TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT0013 İÇ MEKAN TASARIMI 1/2/0 SA TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Öğrencilere iç mekan tasarımı ile ilgili temel bilgiler, tasarımda dikkat edilmesi gereken unsurlar, yaratıcılık ve tasarımın işlevi gibi teknik bilgiler verilmesi amaçlanmıştır
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  
Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu
2. Hafta İç mekân tasarımı nedir, tanımı, uygulama alanları. Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu
3. Hafta İç mekânı tanımlayan temel mimari bileşenler, özellikleri (biçim, konum, yönelim) ve düzenleme biçimleri. Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu
4. Hafta Projeler, örnekler, diğer disiplinlerle ilişkiler. Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu
5. Hafta İç mimari tasarım süreci ve yaratıcılık. Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu
6. Hafta İç mekân tasarımında bakış (renk, ışık/gölge, geçirgenlik), dokunma (doku, örüntü, malzeme) sesin/koklama/tat almanın rolü(biçim, malzeme). Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu
7. Hafta İç mekân tasarımında eskizin önemi, bir düşünme biçimi ve çevre analizi olarak eskiz. Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Mimaride form olgusu. Form elemanları, form oluşturma biçimleri. Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu
10. Hafta Mekân olgusu, mekânı oluşturan öğeler, mekân türleri. Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu
11. Hafta Mekânı duyumsamak, mekânı tariflemek, mekânlar arası ilişkiler. Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu
12. Hafta İşlev kavramı. İşlev şeması oluşturma. Mekân ve işlevleri; mekânda yürütülen aktivitelerin mekân algısıyla ilişkisi. Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu
13. Hafta Mekân örgütlenmesinde prensipler. Eylem, eylem alanı kavramları. Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu
14. Hafta insan mekân ilişkisi ve kullanıcı gereksinmeleri, İnsan ölçü biçim ilişkisi, insanın statik ve dinamik ölçüleri. Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu
15. Hafta Sürdürülebilir tasarım. Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Öğrenci içmekan tasarımı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir
ÖÇ-2Öğrenci bir iç mekan tasarımının yaratıcı süreçlerini açıklayabilir
ÖÇ-3Öğrenci bir iç mekan tasarımının uygulama basamaklarını sıralayabilir
ÖÇ-4Öğrenci işlevsel bir tasarımın gerekliliklerini sıralayabilir
ÖÇ-5Öğrenci iç mekan tasarımının diğer disiplinlerle ilişkisini açıklayabilir
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5