|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
|
Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu |
2. Hafta |
İç mekân tasarımı nedir, tanımı, uygulama alanları.
|
Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu |
3. Hafta |
İç mekânı tanımlayan temel mimari bileşenler, özellikleri (biçim, konum, yönelim) ve düzenleme biçimleri.
|
Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu |
4. Hafta |
Projeler, örnekler, diğer disiplinlerle ilişkiler.
|
Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu |
5. Hafta |
İç mimari tasarım süreci ve yaratıcılık.
|
Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu |
6. Hafta |
İç mekân tasarımında bakış (renk, ışık/gölge, geçirgenlik), dokunma (doku, örüntü, malzeme) sesin/koklama/tat almanın rolü(biçim, malzeme).
|
Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu |
7. Hafta |
İç mekân tasarımında eskizin önemi, bir düşünme biçimi ve çevre analizi olarak eskiz.
|
Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu |
8. Hafta |
Ara sınav
|
|
9. Hafta |
Mimaride form olgusu. Form elemanları, form oluşturma biçimleri.
|
Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu |
10. Hafta |
Mekân olgusu, mekânı oluşturan öğeler, mekân türleri.
|
Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu |
11. Hafta |
Mekânı duyumsamak, mekânı tariflemek, mekânlar arası ilişkiler.
|
Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu |
12. Hafta |
İşlev kavramı. İşlev şeması oluşturma. Mekân ve işlevleri; mekânda yürütülen aktivitelerin mekân algısıyla ilişkisi.
|
Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu |
13. Hafta |
Mekân örgütlenmesinde prensipler. Eylem, eylem alanı kavramları.
|
Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu |
14. Hafta |
insan mekân ilişkisi ve kullanıcı gereksinmeleri, İnsan ölçü biçim ilişkisi, insanın statik ve dinamik ölçüleri.
|
Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu |
15. Hafta |
Sürdürülebilir tasarım.
|
Araştırma inceleme/Sözlü anlatım / Sunu |
16. Hafta |
Final Sınavı
|
|
17. Hafta |
Final Sınavı
|
|
ÖÇ-1 | Öğrenci içmekan tasarımı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir
| ÖÇ-2 | Öğrenci bir iç mekan tasarımının yaratıcı süreçlerini açıklayabilir
| ÖÇ-3 | Öğrenci bir iç mekan tasarımının uygulama basamaklarını sıralayabilir
| ÖÇ-4 | Öğrenci işlevsel bir tasarımın gerekliliklerini sıralayabilir
| ÖÇ-5 | Öğrenci iç mekan tasarımının diğer disiplinlerle ilişkisini açıklayabilir
|
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma | PÇ-2 | Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma. | PÇ-3 | Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma. | PÇ-4 | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma. | PÇ-5 | Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme | PÇ-6 | Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma | PÇ-7 | Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme | PÇ-8 | Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme | PÇ-9 | Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma. | PÇ-10 | Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme. |
|