Öğrencinin dekorasyon kavramı ile çeşitli mobilya, obje ve kumaşlarla belirli bir ortamı kullanıma uygun şekilde nasıl dekore edebileceğini öğrenmesi hedeflenir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunu, Görsel anlatım
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
Sunu, Görsel anlatım
2. Hafta
Dekorlar ve dekorasyonla ilgili tanımlar
Sunu, Görsel anlatım
3. Hafta
Dekorasyon amaçları
Sunu, Görsel anlatım
4. Hafta
Kullanıma uygun dekorasyon için dikkat edilmesi gereken mekan bilgileri
Sunu, Görsel anlatım
5. Hafta
Dekorasyonda renk uyumu
Sunu, Görsel anlatım
6. Hafta
Çeşitli toplumlarda dekorasyon özellikleri
Sunu, Görsel anlatım
7. Hafta
Çeşitli toplumlarda dekorasyon özellikleri
Sunu, Görsel anlatım
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Sahne dekorasyonu
Sunu, Görsel anlatım
10. Hafta
İş yeri dekorasyonu
Sunu, Görsel anlatım
11. Hafta
Ev dekorasayonu
Sunu, Görsel anlatım
12. Hafta
Teknik gezi
Sunu, Görsel anlatım
13. Hafta
Dekorasyonda kullanılan tekstil objeleri
Sunu, Görsel anlatım
14. Hafta
Dekorasyonda kullanılan tekstil objeleri
Sunu, Görsel anlatım
15. Hafta
Genel tekrar
Sunu, Görsel anlatım
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenci dekorasyon ile ilgili kavramları öğrenir.
ÖÇ-2
Öğrenci neden dekorasyona ihtiyaç duyulduğu ile ilgili fikrini belirtebilir.
ÖÇ-3
İç mekanlarda dekorasyon yapılırken dikkat edeceği noktaları öğrenir.
ÖÇ-4
Öğrendiği bilgilerle güncel hayatında kullandığı mekanlarda ufak dekorizasyonlar yapma alışkanlığı kazanır
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.