Mekansal bir düzenleme olarak vitrini; fonksiyonel ve estetik düşünme ile tasarlama becerisinin geliştirilmesidir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, Sunu, Görsel
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
Sözlü anlatım, Sunu, Görsel
2. Hafta
Vitrin tasarımının önemi, çeşitleri ve tasarım parametrelerinin ile tarihsel sürecin anlatılması.
Sözlü anlatım, Sunu, Görsel
3. Hafta
Vitrinlerde kavramsal ve konsept tasarımlar hakkında bilgi verilmesi.
Sözlü anlatım, Sunu, Görsel
4. Hafta
Vitrin tasarımı için esinlenilebilecek kaynaklar.
Sözlü anlatım, Sunu, Görsel
5. Hafta
Ev tekstili stant ve vitrin düzenlemesi.
Sözlü anlatım, Sunu, Görsel
6. Hafta
Ev tekstili stant ve vitrin düzenlemesi.
Sözlü anlatım, Sunu, Görsel
7. Hafta
Renklerin mağazacılıkta kullanımı.
Sözlü anlatım, Sunu, Görsel
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Özel Temalar
Sözlü anlatım, Sunu, Görsel
10. Hafta
Özel Temalar
Sözlü anlatım, Sunu, Görsel
11. Hafta
Örnek vitrin tasarım uygulamalarının "konsept geliştirme" kavramına göre analizinin yapılması.
Sözlü anlatım, Sunu, Görsel
12. Hafta
Örnek vitrin tasarım uygulamalarının "mekansal düzenleme" kavramına göre analizinin yapılması.
Sözlü anlatım, Sunu, Görsel
13. Hafta
Örnek vitrin tasarım uygulamalarının "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" kavramına göre analizinin yapılması.
Sözlü anlatım, Sunu, Görsel
14. Hafta
Örnek vitrin tasarım uygulamalarının Ev Tekstili alanına göre analizinin yapılması.
Sözlü anlatım, Sunu, Görsel
15. Hafta
Genel Tekrar.
Sözlü anlatım, Sunu, Görsel
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Vitrinin tarihsel gelişimi ve konu ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak.
ÖÇ-2
Farklı tasarım parametrelerine göre vitrinleri birbirinden ayırt edebilmek.
ÖÇ-3
Uygulanmış vitrin örneklerini analiz ederek, örneklerden olumlu ve olumsuz çıkarımlar yapabilmek.
ÖÇ-4
Vitrini, kurum imajı, mağaza konsepti ve tüketici davranışlarına göre tasarım kriterlerini ortaya koyabilmek.
ÖÇ-5
İyi bir vitrin tasarımını kavrayabilmek ve bunu kendi tasarımına aktarabilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.