Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Ev Tekstili Tasarımı Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / OTURMA GRUBU TEKSTİL ÜRÜNLERİ TASARIMI

OTURMA GRUBU TEKSTİL ÜRÜNLERİ TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT0016 OTURMA GRUBU TEKSTİL ÜRÜNLERİ TASARIMI 1/2/0 SA TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Oturma grubu tekstil ürünleri çeşitleri, ürünlerin oluşumunda kullanılan üretim yöntemleri, oturma grubu tekstil ürünlerinde ergonomi, üretiminde kullanılan lif çeşitleri,  iplik özellikleri, üretim teknikleri, uygulanan apre çeşitleri, kullanılan örme, dokuma, dokusuz kumaşların üretim özellikleri, uygulanabilecek baskı teknikleri, oturma grubu tekstil ürünlerinde kullanılan desen tasarım özellikleri, konsept grup oluşturma, pazar özellikleri,  belirlenen konuya uygun olarak bilgisayar ortamında ürün tasarımı ve tasarımın ürüne dönüşümü konularını içerir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri pazartesi 11:00-13:45 cats meeting
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan,salı:10:00-16:00 Cats Meeting
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

 

 Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sisteminden randevu ile seyreltilmiş hibrit sistem ile tamamlanacaktır

Temel Kaynaklar  

J.Udale (2014)“Tekstil Ve Moda” Literatür Yayıncılık,

Başaran F.Nur (Ankara,2019) “Basit Yapılı Dokuma Teknikleri”, Karınca Yayıncılık,

Başaran,F.Nur (Ankara,2020) “Bileşik Yapılı Dokuma Teknikleri”, Karınca Yayıncılık,

Özmutlu B.Özlem. (Bursa 2010) Bilgisayarda Jakarlı Kumaş Tasarımı, BTSO Eğitim Vakfı Yayınları

Gürcüm H. Banu (2014)  ,Tekstil Malzeme Bilgisi,1.Basım ,Kerasus

Şeber B,(2007)  "Kumaş Yapı Bilgisi",Bursa,MEB

Dayıoğlu H.(1998) Lif Teknolojisi Ders Notları ,istanbul,İTU.Tekstil Müh

Kaya F.ve Yazıcıoğlu,,1998) Lif Teknolojisi ,Ankara,Seçkin Ofset Matbaacılık

Yılmaz, Ş.(2004) ,Tekstil Bilgisi, Denizli,  Bilal ofset Matbaacılık, Üniversite ders notları

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
2. Hafta Oturma grubu tekstil ürünleri çeşitleri ürünlerin oluşumunda kullanılan üretim yöntemleri. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
3. Hafta Oturma grubu tekstil ürünlerinde ergonomi üretiminde kullanılan lif çeşitleri iplik özellikleri. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
4. Hafta Üretim teknikleri, uygulanan apre çeşitleri,kullanılan örme, dokuma, dokusuz kumaşların üretim özellikleri. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
5. Hafta Uygulanabilecek baskı teknikleri, oturma grubu tekstil ürünlerinde kullanılan desen tasarım özellikleri. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
6. Hafta Konsept grup oluşturma ve pazar özellikleri. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
7. Hafta Teknik gezi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Konsept belirleme . Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
10. Hafta Tasarım ön hazırlık. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
11. Hafta Belirlenen konuya uygun olarak bilgisayar ortamında ürün tasarımı. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
12. Hafta Belirlenen konuya uygun olarak bilgisayar ortamında ürün tasarımı. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
13. Hafta Tasarımın ürüne dönüşümü. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
14. Hafta Tasarımın ürüne dönüşümü. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
15. Hafta Tasarımın ürüne dönüşümü. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenci oturma grubu tekstilleri ile ilgili kavramları öğrenir.
ÖÇ-2Oturma grubu tekstillerinin üretim çeşitlerini bilir.
ÖÇ-3Oturma grubu tekstilleri üreten işletmelerde iş akışını öğrenir.
ÖÇ-4Belirli bir konsepte göre oturma grubu tekstili tasarımı ve üretimini deneyimler.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4