Pencere tekstil ürünleri çeşitleri, ürünlerin oluşumunda kullanılan üretim yöntemleri, oturma grubu tekstil ürünlerinde ergonomi, üretiminde kullanılan lif çeşitleri, iplik özellikleri, üretim teknikleri, uygulanan apre çeşitleri, kullanılan örme, dokuma, dokusuz kumaşların üretim özellikleri, uygulanabilecek baskı teknikleri, oturma grubu tekstil ürünlerinde kullanılan desen tasarım özellikleri, konsept grup oluşturma, pazar özellikleri, belirlenen konuya uygun olarak bilgisayar ortamında ürün tasarımı ve tasarımın ürüne dönüşümü konularını içerir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 13:00 - 16:00 (Cats Sistemi Üzerinden)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 15:00 - 16:00 (Cats Sistemi Üzerinden)
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine kara verilmiştir. Dersin teorik kısımı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenlerin ise yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamaların pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
2. Hafta
Pencere tekstil ürünleri çeşitleri ürünlerin oluşumunda kullanılan üretim yöntemleri.
Dijital eğitim
3. Hafta
Pencere tekstil ürünlerinde ergonomi üretiminde kullanılan lif çeşitleri iplik özellikleri.
Dijital eğitim
4. Hafta
Üretim teknikleri, uygulanan apre çeşitleri,kullanılan örme, dokuma, dokusuz kumaşların üretim özellikleri.
Dijital eğitim
5. Hafta
Misafir konuşmacı, Firma Sahibi
Dijital eğitim
6. Hafta
Jakar Simetri programı tanıtımı
Dijital eğitim (Demonstrasyon ve uygulama)
7. Hafta
Jakar Simetri programı çizim araçları uygulaması
Dijital eğitim (Demonstrasyon ve uygulama)
8. Hafta
Jakar Simetri programı çizim araçları uygulaması
Dijital eğitim (Demonstrasyon ve uygulama)
9. Hafta
Konsept belirleme .
Dijital eğiti (Araştırma inceleme,Demonstrasyon ve uygulama )
10. Hafta
Tasarım ön hazırlık.
Dijital eğiti (Araştırma inceleme,Demonstrasyon ve uygulama )
11. Hafta
Belirlenen konuya uygun olarak bilgisayar ortamında ürün tasarımı.
Dijital eğiti (Araştırma inceleme,Demonstrasyon ve uygulama )
12. Hafta
Belirlenen konuya uygun olarak bilgisayar ortamında ürün tasarımı.
Dijital eğiti (Araştırma inceleme,Demonstrasyon ve uygulama )
13. Hafta
Tasarımın ürüne dönüşümü.
Dijital eğiti (Araştırma inceleme,Demonstrasyon ve uygulama )
14. Hafta
Tasarımın ürüne dönüşümü.
Dijital eğiti (Araştırma inceleme,Demonstrasyon ve uygulama )
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Öğrenci pencere tekstilleri ile ilgili kavramları öğrenir.
ÖÇ-2
Öğrenci pencere tekstil üretim çeşitlerini bilir.
ÖÇ-3
Pencere tekstilleri üreten işletmelerde iş akışını öğrenir.
ÖÇ-4
Belirli bir konsepte göre pencere tekstili tasarımı ve üretimini deneyimler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.