Banyo tekstil ürünleri çeşitleri, üretim yöntemleri, banyo tekstil ürünlerinde ergonami, üretiminde kullanılan lif çeşitleri, iplik özellikleri, üretim teknikleri, uygulanan apre çeşitleri, kullanılan örme, dokuma, dokusuz kumaşların üretim özellikleri, uygulanabilecek baskı teknikleri, banyo tekstil ürünlerinde kullanılan desen tasarım özellikleri, konsept grup oluşturma, pazar özellikleri, belirlenen konuya uygun olarak bilgisayar ortamında ürün tasarımı ve tasarımın ürüne dönüşümü konularını içerir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Araştırma inceleme,Gösterip yaptırma ,Deney,Demastrasyon,Benzetim
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
2. Hafta
Banyo tekstil ürünleri çeşitleri ürünlerin oluşumunda kullanılan üretim yöntemleri.
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
3. Hafta
Banyo tekstil ürünlerinde ergonomi üretiminde kullanılan lif çeşitleri iplik özellikleri.
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
4. Hafta
Üretim teknikleri, uygulanan apre çeşitleri,kullanılan örme, dokuma, dokusuz kumaşların üretim özellikleri.
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
5. Hafta
Uygulanabilecek baskı teknikleri, Banyo tekstil ürünlerinde kullanılan desen tasarım özellikleri.
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
6. Hafta
Konsept grup oluşturma ve pazar özellikleri.
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
7. Hafta
Teknik gezi
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Konsept belirleme
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
10. Hafta
Tasarım ön hazırlık
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
11. Hafta
Belirlenen konuya uygun olarak bilgisayar ortamında ürün tasarımı.
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
12. Hafta
Belirlenen konuya uygun olarak bilgisayar ortamında ürün tasarımı.
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
13. Hafta
Belirlenen konuya uygun olarak bilgisayar ortamında ürün tasarTasarımın ürüne dönüşümü.
ımı.
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
14. Hafta
Tasarımın ürüne dönüşümü.
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
15. Hafta
Tasarımın ürüne dönüşümü.
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenci Banyo tekstilleri ile ilgili kavramları öğrenir.
ÖÇ-2
Banyo tekstillerinin üretim çeşitlerini bilir.
ÖÇ-3
Banyo tekstilleri üreten işletmelerde iş akışını öğrenir.
ÖÇ-4
Belirli bir konsepte göre Banyo tekstili tasarımı ve üretimini deneyimler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.