Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Ev Tekstili Tasarımı Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / BİLGİSAYAR DESTEKLİ İÇ MEKAN TASARIMI

BİLGİSAYAR DESTEKLİ İÇ MEKAN TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT0024 BİLGİSAYAR DESTEKLİ İÇ MEKAN TASARIMI 1/2/0 SA TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
 İçmimarlıkta kullanılan kullanılan programlar hakkında genel bilgi vermek,grafik teknik ve konvansiyonların ileri bilgisini vermek; iki boyutlu bilgisayar destekli çizim becerilerini geliştirmek ve CAD yardımıyla üç boyutlu modellemeyi tanıtmak; render programlarının temel araçlarını tanıtmak verender almanın temel becerilerini vermek konularını kapsamaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Araştırma inceleme,Gösterip yaptırma ,Deney,Demastrasyon,Benzetim
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma / Sözlü anlatım / sunu
2. Hafta İçmekan tasarımı hakkında hatırlatıcı bilgiler. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma / Sözlü anlatım / sunu
3. Hafta İçmekan tasarımında kullanılan kullanılan programlar hakkında genel bilgiler. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma / Sözlü anlatım / sunu
4. Hafta Grafik teknik ve konvansiyonlar. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma / Sözlü anlatım / sunu
5. Hafta Grafik teknik ve konvansiyonlar. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma / Sözlü anlatım / sunu
6. Hafta İki boyutlu bilgisayar destekli çizim becerileri. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma / Sözlü anlatım / sunu
7. Hafta İki boyutlu bilgisayar destekli çizim becerileri. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma / Sözlü anlatım / sunu
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta CAD yardımıyla üç boyutlu modellemeyi tanıtmak Araştırma inceleme/gösterip yaptırma / Sözlü anlatım / sunu
10. Hafta CAD yardımıyla üç boyutlu modellemeyi tanıtmak. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma / Sözlü anlatım / sunu
11. Hafta Render programlarının temel araçlarını tanıtmak . Araştırma inceleme/gösterip yaptırma / Sözlü anlatım / sunu
12. Hafta Render programlarının temel araçlarını tanıtmak . Araştırma inceleme/gösterip yaptırma / Sözlü anlatım / sunu
13. Hafta Çeşitli uygulamalar. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma / Sözlü anlatım / sunu
14. Hafta Çeşitli uygulamalar. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma / Sözlü anlatım / sunu
15. Hafta Çeşitli uygulamalar. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma / Sözlü anlatım / sunu
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenci iç mekan tasarımını bilgisayar ortamında yapabilir.
ÖÇ-2Öğrenci iç mekan tasarımı ile ilgili en az bir programı kullanabilir.
ÖÇ-3Öğrenci iç mekan tasarım programının genel ayarlarını yapabilir.
ÖÇ-4Öğrenci bilgisayar programında hazırladığı tasarımı bir sunum ile tanıtabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4