|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
2. Hafta |
Üretim planmasının amaç ve önemi, İşletmelerde iş akışı.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
3. Hafta |
İşletmelerde iş akışı.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
4. Hafta |
Kapsadıkları zaman açısından planlama çeşitleri.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
5. Hafta |
Uzun dönemli üretim planları ve dikkat edilmesi gereken parametreler.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
6. Hafta |
Orta dönemli üretim planları ve dikkat edilmesi gereken parametreler.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
7. Hafta |
Kısa dönemli üretim planları ve dikkat edilmesi gereken parametreler.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
8. Hafta |
Ara sınav
|
|
9. Hafta |
Kontrol listeleri ile ürün takibi.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
10. Hafta |
Termin süresi ve gecikme sonucu işletmenin yaşayabileceği olumsuzluklar.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
11. Hafta |
Müşteri sipariş karşılama ve stok kontrol.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
12. Hafta |
Hammade temin ve üretim hızı hesaplama.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
13. Hafta |
Üretim ve fason takip süreci.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
14. Hafta |
Kalite kontrol ve paketleme.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
15. Hafta |
Sevkiyat planlama.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
|
16. Hafta |
Final Sınavı
|
|
17. Hafta |
Final Sınavı
|
|
ÖÇ-1 | Öğrenci bir ürünün ortaya çıkaması için gerekli planlamayı oluşturup, plan doğrultusunda termin verebilir.
| ÖÇ-2 | Öğrenci işletmelerde iş akışına hakim olur. | ÖÇ-3 | Öğrenci tekstil üretiminde planlamayı kontrol edecek formlar oluşturabilir. | ÖÇ-4 | Öğrenci planlamadan oluşabilecek sorunlara çözüm oluşturabilir |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma | PÇ-2 | Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma. | PÇ-3 | Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma. | PÇ-4 | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma. | PÇ-5 | Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme | PÇ-6 | Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma | PÇ-7 | Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme | PÇ-8 | Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme | PÇ-9 | Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma. | PÇ-10 | Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme. |
|