Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TEKSTİLDE PLANLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT0039 TEKSTİLDE PLANLAMA 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 Bir işletmenin elindeki mevcut imkânlarıyla ve iş gücüyle hangi malları, ne miktarda, hangi tesislerde, nasıl ve hangi zaman sürecinde üreteceğinin önceden tasarlanmasına ve gerekli tedbirlerin alınmasına konularını içermektedir
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
2. Hafta Üretim planmasının amaç ve önemi, İşletmelerde iş akışı. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
3. Hafta İşletmelerde iş akışı. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
4. Hafta Kapsadıkları zaman açısından planlama çeşitleri. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
5. Hafta Uzun dönemli üretim planları ve dikkat edilmesi gereken parametreler. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
6. Hafta Orta dönemli üretim planları ve dikkat edilmesi gereken parametreler. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
7. Hafta Kısa dönemli üretim planları ve dikkat edilmesi gereken parametreler. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Kontrol listeleri ile ürün takibi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
10. Hafta Termin süresi ve gecikme sonucu işletmenin yaşayabileceği olumsuzluklar. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
11. Hafta Müşteri sipariş karşılama ve stok kontrol. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
12. Hafta Hammade temin ve üretim hızı hesaplama. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
13. Hafta Üretim ve fason takip süreci. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
14. Hafta Kalite kontrol ve paketleme. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
15. Hafta Sevkiyat planlama. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenci bir ürünün ortaya çıkaması için gerekli planlamayı oluşturup, plan doğrultusunda termin verebilir.
ÖÇ-2Öğrenci işletmelerde iş akışına hakim olur.
ÖÇ-3Öğrenci tekstil üretiminde planlamayı kontrol edecek formlar oluşturabilir.
ÖÇ-4Öğrenci planlamadan oluşabilecek sorunlara çözüm oluşturabilir
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4