|
Dersin Amacı |
Kalite kontrol işlemlerinin işletmelerde uygulanışı, iş akışı ve önemi hakkında bilgi vermeyi amaçlar. |
Ön Koşullar |
- |
Eş Koşullar |
- |
Özel Koşullar |
- |
Öğretim Üyeleri |
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan |
Asistanlar |
- |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
Temel Kaynaklar |
- |
Diğer Kaynaklar |
- |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
2. Hafta |
Tekstilde Kalite Kontrolün Önemi , Kalite Kontrol Uygulamalarına Örnekler.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
3. Hafta |
Uluslararası kalite standartları.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
4. Hafta |
İşletmelerde dokuma kumaş kalite kontrol işlemi uygulamaları.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
5. Hafta |
Ham ve mamül kumaş kalite kontrolü.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
6. Hafta |
Dokuma kumaş üretiminde görülen hataların sınıflandırılması ve etki eden unsurlar.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
7. Hafta |
Dokuma kumaş üretiminde görülen hataların sınıflandırılması ve etki eden unsurlar.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
8. Hafta |
Ara sınav.
|
|
9. Hafta |
Kalite kontrol işlemlerinde raporlama.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
10. Hafta |
ham kumaş kalite kontrolünde sıkça karşılaşılan hatalar ve giderilmesi.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
11. Hafta |
mamül kumaş kalite kontrolünde sıkça karşılaşılan hatalar ve giderilmesi.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
12. Hafta |
Jakarlı kumaş kalite kontrolünde sıkça karşılaşılan hatalar ve giderilmesi.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
13. Hafta |
Örme kumaş kalite kontrolünde sıkça karşılaşılan hatalar ve giderilmesi.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
14. Hafta |
İşletmelerde hataya sebebiyet verecek unsurlar ve çalışan faktörü.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
15. Hafta |
Genel Tekrar.
|
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
16. Hafta |
Final Sınavı
|
|
17. Hafta |
Final Sınavı
|
|
ÖÇ-1 | Öğrenci kalite kontrol sisteminin önemini kavrar.
| ÖÇ-2 | İşletmelerde uygulanan kumaş kalite kontrol işlemleri hakkında bilgi sahibi olur.
| ÖÇ-3 | Öğrenci Kumaş çeşitlerine göre kalite kontrol işleminde dikkat edeceği hususları belirleyebilir.
| ÖÇ-4 | Öğrenci kalite kontrol iş akışını tarifini açıklayabilir.
| ÖÇ-5 | Öğrenci kumaş hatalarını tanır, sınıflar, ve gidierilmesi konusunda fikrini belirtir.
|
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma | PÇ-2 | Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma. | PÇ-3 | Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma. | PÇ-4 | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma. | PÇ-5 | Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme | PÇ-6 | Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma | PÇ-7 | Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme | PÇ-8 | Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme | PÇ-9 | Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma. | PÇ-10 | Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme. |
|