Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KALİTE KONTROL

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT0041 KALİTE KONTROL 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 Kalite kontrol işlemlerinin işletmelerde uygulanışı, iş akışı ve önemi hakkında bilgi vermeyi amaçlar.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
2. Hafta Tekstilde Kalite Kontrolün Önemi , Kalite Kontrol Uygulamalarına Örnekler. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
3. Hafta Uluslararası kalite standartları. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
4. Hafta İşletmelerde dokuma kumaş kalite kontrol işlemi uygulamaları. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
5. Hafta Ham ve mamül kumaş kalite kontrolü. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
6. Hafta Dokuma kumaş üretiminde görülen hataların sınıflandırılması ve etki eden unsurlar. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
7. Hafta Dokuma kumaş üretiminde görülen hataların sınıflandırılması ve etki eden unsurlar. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
8. Hafta Ara sınav.
9. Hafta Kalite kontrol işlemlerinde raporlama. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
10. Hafta ham kumaş kalite kontrolünde sıkça karşılaşılan hatalar ve giderilmesi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
11. Hafta mamül kumaş kalite kontrolünde sıkça karşılaşılan hatalar ve giderilmesi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
12. Hafta Jakarlı kumaş kalite kontrolünde sıkça karşılaşılan hatalar ve giderilmesi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
13. Hafta Örme kumaş kalite kontrolünde sıkça karşılaşılan hatalar ve giderilmesi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
14. Hafta İşletmelerde hataya sebebiyet verecek unsurlar ve çalışan faktörü. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
15. Hafta Genel Tekrar. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenci kalite kontrol sisteminin önemini kavrar.
ÖÇ-2İşletmelerde uygulanan kumaş kalite kontrol işlemleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-3Öğrenci Kumaş çeşitlerine göre kalite kontrol işleminde dikkat edeceği hususları belirleyebilir.
ÖÇ-4Öğrenci kalite kontrol iş akışını tarifini açıklayabilir.
ÖÇ-5Öğrenci kumaş hatalarını tanır, sınıflar, ve gidierilmesi konusunda fikrini belirtir.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5