Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SÜREÇ YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT0042 SÜREÇ YÖNETİMİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, öğrencilere, bir kuruluş içerisindeki faaliyetleri süreç olarak tanımlama, bu süreçleri yönetme ve iyileştirme için kullanılabilecek teknikleri öğretmektir. Bir kuruluşun performans yönetim sistemi ile süreç performansının nasıl ilişkilendirilebileceği hakkında bir fikir oluşması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sunu, Sözlü anlatım
Temel Kaynaklar
Süreç Yönetimi ve Süreç İyileştirme, Filiz Eyüboğlu (2010), Sistem Yayıncılık 
Süreç İyileştirme, Rıdvan Bozkurt, MPM Yayınları, 2003
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Sunu, Sözlü anlatım
2. Hafta Üretim Yönetimi ile ilgili temel kavramlar. Sunu, Sözlü anlatım
3. Hafta Hizmet ve üretim sektörleri hakkında genel bilgilendirmeler. Sunu, Sözlü anlatım
4. Hafta Öğrenci gruplarının sektör sunumları. Sunu, Sözlü anlatım
5. Hafta Süreç yönetimine giriş, Sistem tanımı, süreç yaklaşımı. Sunu, Sözlü anlatım
6. Hafta Sürecin elemanları (anatomisi): Girdiler, çıktılar, kaynaklar, işlemler, süreç arayüzleri, yapı ve performans ölçüleri. Sunu, Sözlü anlatım
7. Hafta Sürecin tanımlanma teknikleri: sistem haritaları, çapraz fonksiyonel haritalar, iş akış şemaları. Sunu, Sözlü anlatım
8. Hafta Süreç haritası oluşturma yöntemleri, Süreç haritası uygulama örnekleri. Sunu, Sözlü anlatım
9. Hafta Ara sınav.
10. Hafta Süreç performans ölçütleri. Sunu, Sözlü anlatım
11. Hafta Süreç performansının ölçülmesi ve iyileştirme modelleri. Sunu, Sözlü anlatım
12. Hafta Altı sigma ve benzeri iyileştirme yaklaşımları. Sunu, Sözlü anlatım
13. Hafta Kuruluş performansı için performans yönetim sistemleri ve süreç performansı ile ilişkilendirilmesi. Sunu, Sözlü anlatım
14. Hafta Öğrenci gruplarının süreç yönetimi firma sunumları. Sunu, Sözlü anlatım
15. Hafta Genel Tekrar Sunu, Sözlü anlatım
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Süreç ve süreç yönetimini tanımlayabilme.
ÖÇ-2Süreçleri oluşturma yöntemlerini tanımlayabilme.
ÖÇ-3Bir sürecin performansını yönetmek için kullanılabilecek performans ölçüm sistemlerini gösterebilme.
ÖÇ-4Bir sürecin performans kriterlerini (etkinlik, verimlilik ve yeniliklere uyum sağlama) gösterebilme.
ÖÇ-5Süreçler arası etkileşimleri çözümlemede izlenecek yolları ve yaklaşımları tanımlayabilme ve uygulayabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5