Bu dersin amacı, öğrencilere, bir kuruluş içerisindeki faaliyetleri süreç olarak tanımlama, bu süreçleri yönetme ve iyileştirme için kullanılabilecek teknikleri öğretmektir. Bir kuruluşun performans yönetim sistemi ile süreç performansının nasıl ilişkilendirilebileceği hakkında bir fikir oluşması amaçlanmaktadır.
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
Sunu, Sözlü anlatım
2. Hafta
Üretim Yönetimi ile ilgili temel kavramlar.
Sunu, Sözlü anlatım
3. Hafta
Hizmet ve üretim sektörleri hakkında genel bilgilendirmeler.
Sunu, Sözlü anlatım
4. Hafta
Öğrenci gruplarının sektör sunumları.
Sunu, Sözlü anlatım
5. Hafta
Süreç yönetimine giriş, Sistem tanımı, süreç yaklaşımı.
Sunu, Sözlü anlatım
6. Hafta
Sürecin elemanları (anatomisi): Girdiler, çıktılar, kaynaklar, işlemler, süreç arayüzleri, yapı ve performans ölçüleri.
Sunu, Sözlü anlatım
7. Hafta
Sürecin tanımlanma teknikleri: sistem haritaları, çapraz fonksiyonel haritalar, iş akış şemaları.
Sunu, Sözlü anlatım
8. Hafta
Süreç haritası oluşturma yöntemleri, Süreç haritası uygulama örnekleri.
Sunu, Sözlü anlatım
9. Hafta
Ara sınav.
10. Hafta
Süreç performans ölçütleri.
Sunu, Sözlü anlatım
11. Hafta
Süreç performansının ölçülmesi ve iyileştirme modelleri.
Sunu, Sözlü anlatım
12. Hafta
Altı sigma ve benzeri iyileştirme yaklaşımları.
Sunu, Sözlü anlatım
13. Hafta
Kuruluş performansı için performans yönetim sistemleri ve süreç performansı ile ilişkilendirilmesi.
Sunu, Sözlü anlatım
14. Hafta
Öğrenci gruplarının süreç yönetimi firma sunumları.
Sunu, Sözlü anlatım
15. Hafta
Genel Tekrar
Sunu, Sözlü anlatım
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Süreç ve süreç yönetimini tanımlayabilme.
ÖÇ-2
Süreçleri oluşturma yöntemlerini tanımlayabilme.
ÖÇ-3
Bir sürecin performansını yönetmek için kullanılabilecek performans ölçüm sistemlerini gösterebilme.
ÖÇ-4
Bir sürecin performans kriterlerini (etkinlik, verimlilik ve yeniliklere uyum sağlama) gösterebilme.
ÖÇ-5
Süreçler arası etkileşimleri çözümlemede izlenecek yolları ve yaklaşımları tanımlayabilme ve uygulayabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.