Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MARKA YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT0043 MARKA YÖNETİMİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 Moda sektöründe deneyimli bir sektör çalışanı veya bir moda markası sahibi olmak isteyenler için marka yönetimi üzerine stratejik kararlar almak, var olan markayı geliştirmek ya da yeni bir marka kurmak için gereken adımların benimsetilmesi.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Fatma Kömürcüoğlu
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım ve örnek olay çalışması
Temel Kaynaklar Işıl Karpat Aktuğlu, Marka Yönetimi, İletişim Yayıncılık, İstanbul 2004 ISBN 9789750502958

Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri, Ekin Basım Yayın, İstanbul 2013 ISBN 9786055187491
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Anlatım ve örnek olay çalışması
2. Hafta Pazar Araştırması Anlatım ve örnek olay çalışması
3. Hafta Tüketici Davranışları ve Eğilimler. Anlatım ve örnek olay çalışması
4. Hafta Marka Stratejisi Geliştirme. Anlatım ve örnek olay çalışması
5. Hafta Marka Kimliği Oluşturma. Anlatım ve örnek olay çalışması
6. Hafta Marka Konumlandırma. Anlatım ve örnek olay çalışması
7. Hafta Ürün Gamı Tanımlama. Anlatım ve örnek olay çalışması
8. Hafta Ürün Fiyatlandırması. Anlatım ve örnek olay çalışması
9. Hafta Ara sınav.
10. Hafta İletişim Stratejisi Oluşturma. Anlatım ve örnek olay çalışması
11. Hafta Medyanın Etkin Kullanımı. Anlatım ve örnek olay çalışması
12. Hafta Dijital İletişim. Anlatım ve örnek olay çalışması
13. Hafta Moda Perakende Stratejisi. Anlatım ve örnek olay çalışması
14. Hafta Stratejik Moda Satın Alması. Anlatım ve örnek olay çalışması
15. Hafta Görsel İletişim. Anlatım ve örnek olay çalışması
16. Hafta Görsel Mağazacılık. Anlatım ve örnek olay çalışması
17. Hafta Final Sınavı.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Marka Tanımının Kavratılması.
ÖÇ-2Marka Yönetiminin Tanımının Kavratılması.
ÖÇ-3Ev Tekstili Markaları ve Stratejilerinin Örneklemesi.
ÖÇ-4Marka Kurmada Dikkat Edilmesi Gereken Noktaların İncelenmesi.
ÖÇ-5Marka Yönetimi Stratejik Planının Hazırlanması.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5