Moda sektöründe deneyimli bir sektör çalışanı veya bir moda markası sahibi olmak isteyenler için marka yönetimi üzerine stratejik kararlar almak, var olan markayı geliştirmek ya da yeni bir marka kurmak için gereken adımların benimsetilmesi.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım ve örnek olay çalışması
Temel Kaynaklar
Işıl Karpat Aktuğlu, Marka Yönetimi, İletişim Yayıncılık, İstanbul 2004 ISBN 9789750502958
Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri, Ekin Basım Yayın, İstanbul 2013 ISBN 9786055187491
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler.
Anlatım ve örnek olay çalışması
2. Hafta
Pazar Araştırması
Anlatım ve örnek olay çalışması
3. Hafta
Tüketici Davranışları ve Eğilimler.
Anlatım ve örnek olay çalışması
4. Hafta
Marka Stratejisi Geliştirme.
Anlatım ve örnek olay çalışması
5. Hafta
Marka Kimliği Oluşturma.
Anlatım ve örnek olay çalışması
6. Hafta
Marka Konumlandırma.
Anlatım ve örnek olay çalışması
7. Hafta
Ürün Gamı Tanımlama.
Anlatım ve örnek olay çalışması
8. Hafta
Ürün Fiyatlandırması.
Anlatım ve örnek olay çalışması
9. Hafta
Ara sınav.
10. Hafta
İletişim Stratejisi Oluşturma.
Anlatım ve örnek olay çalışması
11. Hafta
Medyanın Etkin Kullanımı.
Anlatım ve örnek olay çalışması
12. Hafta
Dijital İletişim.
Anlatım ve örnek olay çalışması
13. Hafta
Moda Perakende Stratejisi.
Anlatım ve örnek olay çalışması
14. Hafta
Stratejik Moda Satın Alması.
Anlatım ve örnek olay çalışması
15. Hafta
Görsel İletişim.
Anlatım ve örnek olay çalışması
16. Hafta
Görsel Mağazacılık.
Anlatım ve örnek olay çalışması
17. Hafta
Final Sınavı.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Marka Tanımının Kavratılması.
ÖÇ-2
Marka Yönetiminin Tanımının Kavratılması.
ÖÇ-3
Ev Tekstili Markaları ve Stratejilerinin Örneklemesi.
ÖÇ-4
Marka Kurmada Dikkat Edilmesi Gereken Noktaların İncelenmesi.
ÖÇ-5
Marka Yönetimi Stratejik Planının Hazırlanması.
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.