Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT0049 ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
Örgütlerde insan davranışını ortaya çıkaran temel etkenleri açıklamak, davranışın sonuçlarını, davranışla ilgili temel ilkeleri işletme ölçeğinde örneklemek. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Kurgun,O.A.,Örgütsel Davranış ,Detay Yayıncılık,Ankara,2013
Koçel, T., (2007). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Arıkan
Eren. E., (2006). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi Istanbul: Beta.
George,J. M., Jones, G. R., (2008), Understanding and Managing  Organizational Behavior, USA: Pearson Education.
Halil, C., ( 2006). Örgütsel Davranış. İstanbul: Arıkan
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta Örgütsel Davranışın tanımı, alanı ve tarihçesi. Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta Yönetsel ve Örgütsel Psikolojinin temelini oluşturan yönetim ve örgüt kuramları. Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta Klasik Yönetim ve Örgüt Yaklaşımı. Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta Davranışsal (Neo-Klasik) Yönetim ve Örgüt Yaklaşımı. Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta Modern Yönetim ve Örgüt Yaklaşımı. Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta Modern Sonrası Yönetim ve Örgüt Yaklaşımı. Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta Örgüt içerisinde birey. Sözlü anlatım ve tartışma
9. Hafta ARA SINAV.
10. Hafta Algılama ve atfetme süreçleri ve örgütsel davranışa etkileri. Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta Değerler, tutumlar ve örgütsel davranışa etkileri Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta Kişilik, beceri ve yetenekler ve bunların örgütsel davranışa etkileri. Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta Duygular ve duygusal zekâ ile örgütsel davranışa etkileri. Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta Öğrenme ve öğrenmenin örgütsel davranışa etkisi. Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta Yaratıcılık ve yaratıcılığın örgütsel davranışa etkisi. Sözlü anlatım ve tartışma
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrencilerin iş yaşamına hazırlanması sağlanır.
ÖÇ-2İnsan davranışlarını anlama ve empati yeteneklerinin geliştirilmesi sağlanır.
ÖÇ-3Örgütsel davranış kavramı öğrenilir.
ÖÇ-4Bireysel ve grup düzeyinde davranışı etkileyen psikolojik etmenler tanımlanabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4