Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


BİLGİSAYAR DESTEKLİ HALI TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT3001 3 BİLGİSAYAR DESTEKLİ HALI TASARIMI 2/2/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
 Modern ve geleneksel halı tasarımları hakkında bilgi verilerek, bilgisayar programında halı tasarımı yapılmasını amaçlar
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 13:00 - 15:00 Cats Sistemi Üzerinden
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 15:00 - 16:00 Cats Sistemi Üzerinden
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 ara yüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sisteminde gerçekleşecektir. 
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Dijital Eğitim
2. Hafta Geleneksel halı üretim yöntemlerine genel bakış; çağdaş halı üretim teknikleri. Dijital Eğitim (Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım)
3. Hafta makine halısı ile ilgili genel bilgiler, sınıflandırmaları. Dijital Eğitim (Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım)
4. Hafta makina halısı Genel teknik farklar, halıda kalite. Dijital Eğitim (Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım)
5. Hafta Makine halısında bilgisayarlı desen tasarımı,halı tasarımında kompozisyon. Dijital Eğitim (Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım)
6. Hafta halı tasarımında motif, bilgisayar programında halı tasarımı oluşturma. Dijital Eğitim (Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım)
7. Hafta alan araştırması Dijital Eğitim (Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım)
8. Hafta alan araştırması Dijital Eğitim (Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım)
9. Hafta Programın genel tanıtımı (sayfa açma/kapatma özellikler, palet, standart toolbar, vb) Dijital Eğitim (Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım)
10. Hafta Programın genel tanıtımı (sayfa açma/kapatma özellikler, palet, standart toolbar, vb) Dijital Eğitim (Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım)
11. Hafta view toolbarın incelenmesi ve çeşitli uygulamalar. Dijital Eğitim (Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım)
12. Hafta view toolbarın incelenmesi ve çeşitli uygulamalar., Dijital Eğitim (Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım)
13. Hafta view toolbarın incelenmesi ve çeşitli uygulamalar. Dijital Eğitim (Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım)
14. Hafta proje hazırlık Dijital Eğitim (Araştırma inceleme/gösterip yaptırma/sunu / sözlü anlatım)
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1Öğrenci halı tasarımı ile ilgili en az bir program kullanabilir.
ÖÇ-2Öğrenci halı tasarımı yapabilmek için programda gerekli ayarlamaları yapabilir.
ÖÇ-3Öğrenci programdaki kısa yol tuşlarını tanır
ÖÇ-4öğrenci bilgisayarda halı tasarım koleksiyonu hazırlayabilir
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4