Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÇAĞDAŞ MODA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT0007 ÇAĞDAŞ MODA 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 Bu ders ile moda kavramını; sanatsal, sosyolojik, psikolojik ve kültürel değerler açısından değerlendirerek öğrencilere moda konusunda çok boyutlu düşünebilme yeteneği kazandırmak amaçlanmıştır
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  
Sunu, Sözlü Anlatım
Temel Kaynaklar  
Güler Ş (2013)”İmaj Ve Stil Çokluğu” Alfa Yayıncılık
 -Clera B, Jacqualine M (2012Moda)” Tasarımında Stil Yaratmak” Literatür Yayıncılık 
-Renfrenf E,  Renfrenf C  (2013)”Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme” Literatür Yayıncılık
-Olgaç P  (2014)”Moda Tasarımı Stil Ve İmaj” Ofset Yayınları 
-İbicioğlu H ( 2013) “Giyimde Renklerin Uyumu” Hayat Yayıncılık
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Sunu, Sözlü Anlatım
2. Hafta Modanın tanımı moda hakkındaki genel yargılar Sunu, Sözlü Anlatım
3. Hafta Ev tekstili ve modanın detaylı analizi. Ev tekstili ve modanın iletişimi Sunu, Sözlü Anlatım
4. Hafta Moda Kavramı Ve Modern Moda Olgusu Modaya yön veren faktörler Sunu, Sözlü Anlatım
5. Hafta Moda kuramları moda kuramları ve modanın gelişim yönlerinin analizi Sunu, Sözlü Anlatım
6. Hafta Endüstriyel açıdan moda nedir. Çeşitleri ve sınıflandırılması nasıldır. Sunu, Sözlü Anlatım
7. Hafta Moda endüstrisinde ev tekstili Sunu, Sözlü Anlatım
8. Hafta Moda endüstrisinde fast fashion analizi Sunu, Sözlü Anlatım
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta 21yy moda hareketlerini doğrudan şekillendiren trend kavramının incelenmesi, trendler ve moda ilişkisinin analizi Sunu, Sözlü Anlatım
11. Hafta 21yy moda hareketlerini doğrudan şekillendiren trend kavramının incelenmesi, trendler ve moda ilişkisinin analizi Sunu, Sözlü Anlatım
12. Hafta 21. Yüzyıl Moda Tanımı • 21.Yüzyıl Moda Tüketicisi ve Moda Algısı • 21. Yüzyıl Moda Tüketicisinin Tüketim ve Kimlik Arayışı • 21 Yüzyıl‟da Modanın Yayılımını ve Algılanmasını Etkileyen Faktörler Sunu, Sözlü Anlatım
13. Hafta 21yy Da Yükselen Toplumsal Eğilimler • Toplumsal Eğilimlerin Oluşması • Toplumsal Tepkilerin Tasarımdaki Yansımaları • Sosyoloji Tabanıyla Toplumsal Eğilimler • Sosyal Etkili Olayların Tasarıma Etkileri: Uygarlık Felaketleri ,Çevre Kirliliği ,Küresel Isınma, Doğal Afetler, Savaşlar,Terör, Salgın Hastalıklar Sunu, Sözlü Anlatım
14. Hafta 21yy da Öne Çıkan trend ve moda Öne çıkan toplumsal trendler • “Sağlıklı Yaşam” Trendi • “Teknoloji” Trendi • “Lüks Yaşam” Trendi • “Duyarlı toplum” trendi • “Zamanda yolculuk” Sunu, Sözlü Anlatım
15. Hafta Gelecek trendlere yön verecek etkenler • Z Kuşağı • Sanayi Devrimi Endüstri 4.0 • Nano Devrimi • Gelecekte Hız Anlayışı • Gelecekteki Tüketim • Yeni İletişim Araçları • Tekstildeki Yenilikler • Gelecekteki Lüks Anlayışı • Gelecekteki Kadın Sunu, Sözlü Anlatım
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-12Oyy moda akımlarını bilir.
ÖÇ-2Modaya yön veren modacıları, bu modacıların stillerini tanır.
ÖÇ-3Modayı ektileyen faktörleri bilir.
ÖÇ-4Moda; kültür ,sanat ,sosyoloji ve psikoloji ilişkisini kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4