Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Ev Tekstili Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


NON-WOVEN YÜZEY TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EVT0036 NON-WOVEN YÜZEY TASARIMI 1/2/0 SA TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
 Dokusuz yüzey kumaş çeşitleri, üretim teknikleri, kullanılan ham madde ve araçlar ile birlikte uygulanan bitim işlemleri ve kullanım alanları hakkında bilgi vermeyi amaçlar
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Sözlü anlatım / sunu

 
Temel Kaynaklar  
Prof.Dr. Kerim Duran, Dokusuz Yüzeyler Kitabı, (2004).
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı, konu ve içerikleri hakkında genel bilgiler. Sözlü anlatım / sunu
2. Hafta Dokusuz yüzeyler ile ilgili terim ve kavramlar, tarihi gelişimi. Sözlü anlatım / sunu
3. Hafta El sanatları içinde dokusuz yüzey üretimi yapılan keçenin tarihi gelişimi, kullanılan araç-gereçler, yapım teknikleri. Sözlü anlatım / sunu
4. Hafta El sanatları içinde dokusuz yüzey üretimi yapılan keçenin tarihi gelişimi, kullanılan araç-gereçler, yapım teknikleri. Sözlü anlatım / sunu
5. Hafta Fabrikasyon dokusuz yüzeylerden tafting yüzeylerin tarihi gelişimi, terim ve kavramlar. Sözlü anlatım / sunu
6. Hafta Tafting yüzeylerin üretim teknikleri, tafting yüzeylerin bitim işlemleri, özellikleri ve kullanım yerleri. Sözlü anlatım / sunu
7. Hafta Yapıştırma yüzeylerin üretim teknikleri, özellikleri ve kullanım yerleri. Sözlü anlatım / sunu
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Non-woven yüzeylerin üretim teknikleri, non-woven yüzeylerin bitim işlemleri, özellikleri ve kullanım yerleri. Sözlü anlatım / sunu
10. Hafta Mali tekniği ile üretilen yüzeylerin üretim teknikleri. Sözlü anlatım / sunu
11. Hafta Mali tekniği ile üretilen yüzeylerin özellikleri ve kullanım yerler. Sözlü anlatım / sunu
12. Hafta Tekstil yüzeylere diğer tekstil hammaddelerinin kaplanması ile elde edilen yüzeylerin üretim teknikleri özellikleri ve kullanım yerleri. Sözlü anlatım / sunu
13. Hafta Dokusuz yüzey tekniklerindeki son gelişmeler konularını içerir. Sözlü anlatım / sunu
14. Hafta Dokusuz yüzey tekniklerindeki son gelişmeler konularını içerir. Sözlü anlatım / sunu
15. Hafta Genel Terar Sözlü anlatım / sunu
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenci dokusuz yüzeylerin tanımını yaparak üretim çeşitlerini sıralayabilir.
ÖÇ-2Öğrenci dokusuz yüzeylerin üretiminde kullanılan teknikleri ve ham maddeleri söyleyebilir.
ÖÇ-3Öğrenci dokusuz yüzeyler ile ilgili gelişmeler hakkında fikrini belirtebilir.
ÖÇ-4Öğrenci dokusuz yüzeylerin diğer kumaş türlerinden farklarını belirtebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4