Öğrenciler sözlü ve yazılı iletişime dair temel bilgiler edinecek, mesleki yazışma yöntemlerine hakim olacak ve alanlarına yönelik iletişim çalışmalarının önemini kavrayacaklardır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İletişimin tanımlanması ve unsurları
Anlatım, sunum, soru-cevap
2. Hafta
İletişim şekilleri, tek yönlü iletişim, çok yönlü iletişim, kişilerarası iletişim.
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
3. Hafta
Kültürlerarası iletişim
Anlatım, sunum, soru-cevap
4. Hafta
Ticari yazışma örnekleri (teklif yazısı, proforma vb.)
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
5. Hafta
Ticari yazışma örnekleri (teklif yazısı, proforma vb.)
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
6. Hafta
Mesleki yazışma teknikleri
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Şirketler için iletişim kanalları, hedef kitle belirleme ve iletişim dilinin kullanımı
Anlatım, sunum, soru-cevap
9. Hafta
Kitle iletişimi nedir? Kitle iletişim araçları ve farklı mecralarda iletişim dilinin kullanımı
Anlatım, sunum, soru-cevap
10. Hafta
Pazarlamanın fonksiyonları, şirketler için pazarlama iletişimi
Anlatım, sunum, soru-cevap
11. Hafta
Örgütsel iletişim
Anlatım, sunum, soru-cevap
12. Hafta
Dijital medya, e-ticaret ve güncel ticari iletişim kanallarının örnekler üzerinden incelenmesi
Anlatım, sunum, örnekleme, soru-cevap
13. Hafta
Güncel ticari iletişim kanallarının örnekler üzerinden incelenmesi
Anlatım, sunum, örnekleme, sınıf içi uygulama
14. Hafta
Final sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İletişim becerilerini geliştirerek, iletişim çatışmalarına çözüm önerileri getirebilecek ve bu becerileri çalışma yaşamında uygulayabilecek.
ÖÇ-2
Alanıyla ilgili mesleki yazışmalara hakim olacak.
ÖÇ-3
İş sunumları hazırlayabilecek ve başarılı müzakereler yapabilecek.
ÖÇ-4
Şirketlerin iletişim kanallarını inceleyerek, dış ticarette reklam ve pazarlama gibi iletişim stratejilerinin önemini kavrayacak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Mesleği ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar.
PÇ-2
Enerji Sistemleri ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları konularında bilinçlenir.
PÇ-3
Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir.
PÇ-4
Termodinamik ile ilgili kavramları öğrenerek, gerekli analiz ve hesaplamaları yapar.
PÇ-5
Biyokütle ile enerji üretimi hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-6
Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar
PÇ-7
Güneş panelleri üretimi, bakım ve onarımı hakkında bilgi sahibi olur ve güneş enerjisinden elektrik enerjisi üretim yöntemini açıklar.
PÇ-8
Temel fizik kuralları ve birimlerini bilir. Bu kuralları kullanarak enerjiler arasında dönüşümleri gerçekleştirebilir.
PÇ-9
Rüzgâr türbinlerinin yapısı, bakım ve onarım hakkında bilgi sahibi olur. Rüzgar türbinleri ile üretilen elektrik enerjisi yöntemini açıklar.
PÇ-10
Hidrojen enerjisinden enerji üretme yöntemi hakkında bilgi sahibi olur ve enerji üretimi için gerekli adımları bilir.
PÇ-11
Güç elektroniği alanında kullanılan yarı iletken devre elemanları hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-12
Türkiye ve Dünyadaki enerji yönetimi stratejileri ile ilgili gerekli bilgiye sahip olur.
PÇ-13
Jeotermal santraller yapısı, çalışma şekli ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-14
Hibrit sistemler hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-15
Nükleer Santrallerin işleyişi, bakım ve onarımı hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-16
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-17
Güneş enerjisi ile elektrik üretiminin nasıl gerçekleşeceği hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-18
Enerjinin çevre ekonomisi olan ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur.