Dersin amacı, öğrencilerin İngizceyi temel düzeyde anlamalarını sağlayarak temel konular hakkında konuşturmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Seval SARIYILDIZ AKSU, Öğr. Gör. Ayşegül Gezek, Öğr. Gör. Dr. Sinan Bataklar, Öğr. Gör. Özay Şeker, Öğr. Gör. Mehmet Altay, Öğr. Gör. Ebru Temiz, Öğr.Gör. Gonca Dayı
Asistanlar
yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Uzaktan Öğretim
Görüşme Saatleri ve Yeri
Görüşme saatleri her akademik dönem için uzaktan öğretim potalı olan CATS' sayfasında ilan edilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Uzaktan öğretim.
Temel Kaynaklar
Haftalık konu anlatım amacıyla hazırlanmış ve seslendirilmiş powerpoint slaytlar.
Diğer Kaynaklar
Öğrenilen konuların uygulamalarının yapıldığı çalışma dosyaları.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bir kentte karşımıza çıkabilecek bazı yer adları, there is, there are ile yapılan olumlu olumsuz ve soru cümleleri.
Uzaktan Öğretim.
2. Hafta
be going to ve will kullanarak gelecek hakkında konuşmak.
Uzaktan Öğretim.
3. Hafta
Mekanlar, mekan belirten edatlar, geçmişe ait durumlar ile ev ile ilgili sözcükler.
Uzaktan Öğretim.
4. Hafta
Geçmişte yapılan eylemler hakkında konuşmak, Simple Past Tense.
Uzaktan Öğretim.
5. Hafta
İş dünyasında yinelenen eylemler, yapabildiklerimiz, önerilerde ve önemli konularda tavside bulunmak, ikram ve rica kavramları için gerekli dil ögeleri. "can, can't, should, shouldn't, have to and don't have to"
Meslek isimleri, insanları birbirleriyle tanıştırmak, onlar hakkında çeşitli sıfatlar kullanarak bilgi vermek ve sorular sormak.
Uzaktan Öğretim.
8. Hafta
Bir restaurant ya da kafede yiyecek içecek siparişi vermek ve yiyecek içeceklerin miktarlarından bahsederken gerekli olan sözcükler. Sayılabilen ve sayılamayan isimler.- ara sınav
Kısa Sınav
9. Hafta
Yapabildiğimiz şeylerden bahsetme, tavsiyelerde bulunma, gereklilikler konusunda konuşma ile yol tarifi ve talimat verme. Durum zarfları. Bilgisayar kullanımı ile ilgili kelimeler.
Uzaktan Öğretim.
10. Hafta
Yol tarifi sormak ve vermek, yer ve yön edatları.
Uzaktan Öğretim.
11. Hafta
İki ya da daha fazla sayıdaki nesneleri karşılaştırma. Ev kiralama sırasında kullanılabilecek kelimeler.
Uzaktan Öğretim
12. Hafta
Coğrafi yer adları ve bu yerlerin karşılaştırılmalarında kullanılan sıfatlar.
Uzaktan Öğretim.
13. Hafta
"do" ve "make" fiilleriyle yapılan cümleler, "get" ve belirtili - belirtisiz tanımlıklarla üretilmiş fiil öbekleri. Çevremizdeki dükkan ve mağazalara ilişkin sözcükler.
Uzaktan Öğretim.
14. Hafta
Tavsiye isterken ya da verirken kullanılan sözcük ve cümle yapıları. Gerund ve infinitive diye adlandırılan fiilimsiler.
Uzaktan Öğretim.
15. Hafta
Final Sınavı
FİNAL SINAVI
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Öneride bulunmak, karşılaştırma yapabilmek ve hayat hakkında konuşabilmek.
ÖÇ-2
Direkt bilgi alışverişini gerektiren günlük ve rutin basit konularda iletişim kurabilmek.
ÖÇ-3
Basit kalıpları kullanarak geçmişinden, yaşadığı çevreden, ve ihtiyaç duyulan durumlardan bahsedebilmek.
ÖÇ-4
Tasvir paragrafları, postakartları ve teşekkür mektupları yazabilmek.
ÖÇ-5
Kısa prezentasyonlar yapabilmek ve sorulan sorulara cevap verebilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Mesleği ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar.
PÇ-2
Enerji Sistemleri ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları konularında bilinçlenir.
PÇ-3
Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir.
PÇ-4
Termodinamik ile ilgili kavramları öğrenerek, gerekli analiz ve hesaplamaları yapar.
PÇ-5
Biyokütle ile enerji üretimi hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-6
Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar
PÇ-7
Güneş panelleri üretimi, bakım ve onarımı hakkında bilgi sahibi olur ve güneş enerjisinden elektrik enerjisi üretim yöntemini açıklar.
PÇ-8
Temel fizik kuralları ve birimlerini bilir. Bu kuralları kullanarak enerjiler arasında dönüşümleri gerçekleştirebilir.
PÇ-9
Rüzgâr türbinlerinin yapısı, bakım ve onarım hakkında bilgi sahibi olur. Rüzgar türbinleri ile üretilen elektrik enerjisi yöntemini açıklar.
PÇ-10
Hidrojen enerjisinden enerji üretme yöntemi hakkında bilgi sahibi olur ve enerji üretimi için gerekli adımları bilir.
PÇ-11
Güç elektroniği alanında kullanılan yarı iletken devre elemanları hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-12
Türkiye ve Dünyadaki enerji yönetimi stratejileri ile ilgili gerekli bilgiye sahip olur.
PÇ-13
Jeotermal santraller yapısı, çalışma şekli ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-14
Hibrit sistemler hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-15
Nükleer Santrallerin işleyişi, bakım ve onarımı hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-16
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-17
Güneş enerjisi ile elektrik üretiminin nasıl gerçekleşeceği hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-18
Enerjinin çevre ekonomisi olan ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur.