Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Elektronik Teknolojisi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dramatik Doğaçlama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITMU0005 Dramatik Doğaçlama 2/0/0 SAD Türkçe 2
Dersin Amacı
Öğrenci, tasarım, sanat ve iletişim kavram bağı içinde öncelikle, kendini bilerek, keşfederek ve tanıyarak, düşüncelerini erdemli, etkin, estetik, bir dil ve ifade kurgusu içinde mizahla süsleyerek sunabilmenin önemini kavrayacaktır. Yöntem, araştırma, özgüven, takım ruhu, etik değer, bilgi, birikim, cesaret, üretim ışığında bilimsel araştırma yapabilme, kaynakça tarama, çeşitli araştırma plan ya da tez önerilerinde bulunma ve bunları uygulama konularında yetkin bir duruma gelecektir. Bilgisini maharete dönüştürmenin önemini kavrayacak, düşlerini projelendirecektir. Son sınıfların alacağı bu ders sonucu, öğrenciler, yaşamları boyunca kendilerine gerekli olacak bilimsel bilgi edinme ve toplama yollarını öğrenecek, araştırmaya yönelecek, yaşam ezberlerini sınayacak, değişim ve gelişime açık, otoriteden bağımsız düşünebilen, aydınlık zihin yapısına sahip, özgür, özgün düşünebilen, güven duygusu yüksek, sağlık, sevgi, zaman, emek, paylaşım, değer, kavramlarını önemseyen estetik bireyler olarak toplumsal kimliklerini kazanacaklardır. lisansüstü eğitime hazırlıklı olacaklardır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Hülya Aydın
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Dramatik Doğaçlama-1, Salı, 13:00-14:45 Dramatik Doğaçlama-2, Salı, 15:00-16:45
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, eleştirme, sunum, proje hazırlama, uygulama.
Temel Kaynaklar KORUNAN Okday “Oyuna Giden Patika” ES yayınları./2008  HUZİNGA Johan “Homo Ludens” Johan Huzinga Ayrıntı Yayınları çeviri: Mehmet Ali Kılıçbay/2000
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanıma, tanışma.. Çalışmanın içeriği ve kullanacağı yöntem hakkında soru cevap şeklinde değerlendirme, beklenti ve amaçların saptanması. Uygulama örnekleri Sözlü Anlatım
2. Hafta Oyun- oyuncu – oyun alanı – seyirci-toplumsal algı- etkileşim –iletişim-kusursuzu arama- kusurlara gösterilecek tolerans üzerine kuramlar ve uygulamalar hakkında genel bilgi aktarımı, konu hakkında soru cevap yöntemi ile paylaşım ve küçük örneklemeler Sözlü Anlatım
3. Hafta Doğaçlama nedir?Nasıl yapılır? Kuralları var mıdır? Doğaçlamanın önemi ve sınırlar... Oyun kavramına bir özgürlük alanında giriş...Kişinin (Bireyin) kendi ile yüzleşerek tanışması...Uygulamalar Sözlü Anlatım
4. Hafta Tonlama I Sözlü Anlatım
5. Hafta Tonlama II Sözlü Anlatım
6. Hafta Shakespeare Soneler I Sözlü Anlatım
7. Hafta Shakespeare Soneler II Sözlü Anlatım
8. Hafta 1000 Kişi önünde Konuşmak I Sözlü Anlatım
9. Hafta 1000 Kişi önünde Konuşmak II Sözlü Anlatım
10. Hafta Leonardo Da Vinci - Mona Lisa Sözlü Anlatım
11. Hafta Leonardo Da Vinci - Mona Lisa Sözlü Anlatım
12. Hafta Kendi Mona Lisa'nı Yaz I Sözlü Anlatım
13. Hafta Kendi Mona Lisa'nı Yaz II Sözlü Anlatım
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 2 50
Final 1 50