Öğrenci için gerekli olan temel anatomi bilgisinin etkili bir biçimde öğrenciye öğretilmesi ve anatomi yeterliliğinin kazandırılarak anatomik bilgi ve becerinin hemşirelik mesleğine entegrasyonunu rahat bir şekilde yapabilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-Yok
Eş Koşullar
-Yok
Özel Koşullar
-Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr.Üyesi. Ahmet Taha Demirbaş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Teorik: Pazartesi 09:00-09:50, 10:00-10:50 (Şirinevler Yerleşkesi C Blok, CB 02-02)
Laboratuvar: Pazartesi 11:00-11:50, 12:00-12:50 (Şirinevler Yerleşkesi C Blok, CB 02-02)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi. Ahmet Taha Demirbaş, Pazartesi; 09:00-13:00, Şirinevler Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, laboratuvar, soru cevap, video
Temel Kaynaklar
1.Yıldırım M. Anatomide Başarı İnsan Anatomisi Çalışma Kitabı. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2001
2.Yıldırım M. İnsan Anatomisi Cilt 1. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2005
3.Yıldırım M. İnsan Anatomisi Cilt 2. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2005
Diğer Kaynaklar
-1. Köylü H. Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji. İstanbul: İstanbul tıp kitabevi; 2016.
2. Standring S, editor. Gray's anatomy: The anatomical basis of clinical practice. London: Churchill Livingstone Elsevier; 2008.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnsan Anatomisine Giriş
Anatomi ve Anatomik Düzlemler
Sözlü anlatım, Soru cevap
2. Hafta
Tıbbi Terminoloji
Sözlü anlatım, laboratuvar, soru cevap,
3. Hafta
Lokomotor Sistemine Giriş
Üst Ekstremite Kemikleri
Sözlü anlatım, laboratuvar, soru cevap,
4. Hafta
Alt Ekstremite Kemikleri
Columna Vertebralis – Thorax Kemikleri
Sözlü anlatım, laboratuvar, soru cevap,
5. Hafta
Kafatası Kemikleri
Eklemler
Sözlü anlatım, laboratuvar, soru cevap,
6. Hafta
İskelet Kasları (Çizgili Kaslar)
Sözlü anlatım, laboratuvar, soru cevap,
7. Hafta
Dolaşım Sistemine Giriş
Kalp
Sözlü anlatım, laboratuvar, soru cevap,
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Vücuttaki Ana Damarlar
Arterler-Venler
Sözlü anlatım, laboratuvar, soru cevap,
10. Hafta
Solunum Sistemi Organları
Solunum Mekanizması
Sözlü anlatım, laboratuvar, soru cevap,
11. Hafta
Sindirim Sistemine Giriş
Sindirim Kanalı Organları
Sindirimde Eklenti Organlar
Sözlü anlatım, laboratuvar, soru cevap,
12. Hafta
Üriner Sistem Anatomisi
Kadın Genital Sistem Anatomisi
Erkek Genital Sistem Anatomisi
Sözlü anlatım, laboratuvar, soru cevap,
13. Hafta
Sinir Sistemine Giriş
Medulla Spinalis ve Spinal Sinirler
Sözlü anlatım, laboratuvar, soru cevap,
14. Hafta
Merkezi Sinir Sistemi
Endokrin Sistem Anatomisi
Sözlü anlatım, laboratuvar, soru cevap,
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Anatominin tanımını, bölümlerini ve anatomi de kullanılan tıbbi terimleri açıklayabilir.
ÖÇ-2
Hareketi oluşturan, iskelet ve kas sisteminin anatomik yapılarını açıklayabilir.
ÖÇ-3
Dolaşım sistemini oluşturan temel organ ve sistemlerin yapısını bilir ve hemşirelik uygulamalarında doğru bölgeyi kullanabilir.
ÖÇ-4
Sindirim sistemi organ yapı ve yerlerini tanımlayabilir.
ÖÇ-5
Solunum sistemi organ yapı ve yerlerini tanımlayabilir.
ÖÇ-6
Urogenital sistem ve bu sistemleri oluşturan temel organların yapılarını ve yerlerini tanımlayabilir.
ÖÇ-7
Sinir sistemi organ yapı ve yerlerini tanımlayabilir ve sinir sistemi yapı ve özelliklerini açıklayabilir.
ÖÇ-8
Endokrin sistem ve duyu organlarını fonksiyonlarıyla beraber öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.