|
|
|
Fizyoloji
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
HEM1003 |
1 |
Fizyoloji |
2/0/2 |
Z |
Türkçe |
5 |
|
Dersin Amacı |
İnsan vücudundaki organları,sistemleri, hücreler ve biyomoleküllerin kimyasal ya da fiziksel fonksiyonlarını tanımlayabilmek. |
Ön Koşullar |
-Yok |
Eş Koşullar |
-Yok |
Özel Koşullar |
-Yok |
Öğretim Üyeleri |
Öğr. Gör. Meltem Yılmaz Coşar |
Asistanlar |
- |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Teorik: Çarşamba 09:00-09:45, 10:00-10:45.
Laboratuvar: Çarşamba, 11:00-11:45- 12:00-12:45. Şirinevler Yerleşkesi, CB-01-01. |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Çarşamba 09:00-09:45, 10:00-10:45. Şirinevler Yerleşkesi CB-02-02 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
- Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması,video |
Temel Kaynaklar |
- Yeğen BÇ. Yüksek Okullar İçin Fizyoloji. ISBN: 9789754112696,Nobel Tıp Kitabevi,2014 |
Diğer Kaynaklar |
- |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Fizyolojiye Giriş |
Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması |
2. Hafta |
Hücre ve Doku Fizyolojisi |
Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması |
3. Hafta |
Kas-Hareket Sistemi Fizyolojisi |
Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması |
4. Hafta |
Kan ve İmmün Sistem Fiyolojisi |
Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması |
5. Hafta |
Dolaşım Sistemi Fizyolojisi |
Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması |
6. Hafta |
Solunum Sistemi Fizyolojisi |
Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması |
7. Hafta |
Sindirim Sistemi Fizyolojisi |
Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması |
8. Hafta |
Ara Sınav |
|
9. Hafta |
Boşaltım Sistemi Fizyolojisi |
Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması |
10. Hafta |
Endokrin Sistemi Fizyolojisi |
Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması |
11. Hafta |
Duyular |
Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması |
12. Hafta |
Üreme Sistemi Fizyolojisi |
Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması |
13. Hafta |
Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi |
Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması |
14. Hafta |
Dersin Değerlendirilmesi |
Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması |
15. Hafta |
Final Sınavı |
|
16. Hafta |
Final Sınavı |
|
17. Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ara sınav(lar) |
1 |
40 |
Final |
1 |
60 |
ÖÇ-1 | Hücre ve dokuların yapı ve işleyişini tanımlar. | ÖÇ-2 | Uyarılabilen hücreleri ve biyoelektrik potansiyelleri açıklayabilir. | ÖÇ-3 | Organ ve sistemlerin fonksiyonlarını tanımlar. | ÖÇ-4 | Organizmanın bölümleri (hücre-doku- organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklayabilir. | ÖÇ-5 | Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojileri açıklayabilir. | ÖÇ-6 | Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklayabilir. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir. | PÇ-2 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir. | PÇ-3 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular. | PÇ-4 | Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur. | PÇ-5 | Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır. | PÇ-6 | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | PÇ-7 | Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir. | PÇ-8 | Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir. | PÇ-9 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir. | PÇ-10 | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | PÇ-11 | Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | PÇ-12 | Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur. | PÇ-13 | Kazandığı temel mesleki değerleri korur. | PÇ-14 | Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır. |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 6 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|