İletişimin temel kavramlarını ve önemini kavratmak, öğrencilerin sosyal ve mesleki yaşamlarında insan davranış özelliklerini de dikkate alarak etkin iletişim becerilerini kullanmalarını sağlamak.
- Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası, video
Temel Kaynaklar
-Üstün B, Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Bakım ve Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul,2019.
-Öz F, Demiralp M. Psikososyal Hemşirelik Genel Hasta Bakımı İçin. Akademisyen Tıp Kitabevi, 3. Basım, Ankara, 2014.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Birey ve Davranışı
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması
2. Hafta
Davranış bilimi, insan davranışının biyolojik yönü Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
3. Hafta
İnsan davranışının psiko-sosyal yönü
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
4. Hafta
İnsan davranışının sosyal ve kültürel yönü
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
5. Hafta
İletişim Süreci ve İletişimde Temel Kavramlar
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
6. Hafta
İletişim Süreci ve İletişimde Temel Kavramlar
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
7. Hafta
Terapötik ve Terapötik Olmayan İletişim Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
İletişimde Davranış Biçimleri
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
10. Hafta
İletişimde Dinleme ve Anlama Becerisi
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, rol play
11. Hafta
Empati
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, vaka çalışması
12. Hafta
İletişim ve İlişkide Güçlük Yaşanan Durumlar
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
13. Hafta
İletişim ve İlişkide Güçlük Yaşanan Durumlar
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
14. Hafta
Danışmanlık
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
15. Hafta
FİNAL SINAVI
16. Hafta
FİNAL SINAVI
17. Hafta
FİNAL SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
İnsanı, kendini tanımayı, iletişimi, mesleki ve sosyal iletişimi tanımlar.
ÖÇ-2
Kişilerarası ilişkilerde iletişimin temel kavramlarını tanımlar ve önemini açıklar.
ÖÇ-3
İletişimi etkileyen insanın bilişsel yönünün, kendi bilişlerinin, insan davranış özelliklerinin farkına varır ve uygun yaklaşım sergiler.
ÖÇ-4
Etkili iletişim tekniklerini mesleki ve sosyal yaşamında uygular.
ÖÇ-5
İletişimi engelleyen yaklaşımları, atılgan davranışı, iletişim çatışma yönetim stratejilerini sıralayarak yardım edici iletişim tekniklerini uygular.
ÖÇ-6
Özel durumlarda uygun iletişim tekniklerini uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.