Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Hemşirelik Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / İnsan Davranışları ve Temel İletişim Becerileri

İnsan Davranışları ve Temel İletişim Becerileri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HEM1005 1 İnsan Davranışları ve Temel İletişim Becerileri 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
İletişimin temel kavramlarını ve önemini kavratmak, öğrencilerin sosyal ve mesleki yaşamlarında insan davranış özelliklerini de dikkate alarak etkin iletişim becerilerini kullanmalarını sağlamak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuba Çömez İkican
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı: 09:00-10:50, Şirinevler Yerleşkesi, CB B2-02
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı: 09:00-10:50, Şirinevler Yerleşkesi, CB B2-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası, video
Temel Kaynaklar -Üstün B, Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Bakım ve Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul,2019.

-Öz F, Demiralp M. Psikososyal Hemşirelik Genel Hasta Bakımı İçin. Akademisyen Tıp Kitabevi, 3. Basım, Ankara, 2014.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Birey ve Davranışı Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması
2. Hafta Davranış bilimi, insan davranışının biyolojik yönü Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
3. Hafta İnsan davranışının psiko-sosyal yönü Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
4. Hafta İnsan davranışının sosyal ve kültürel yönü Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
5. Hafta İletişim Süreci ve İletişimde Temel Kavramlar Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
6. Hafta İletişim Süreci ve İletişimde Temel Kavramlar Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
7. Hafta Terapötik ve Terapötik Olmayan İletişim Teknikleri Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta İletişimde Davranış Biçimleri Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
10. Hafta İletişimde Dinleme ve Anlama Becerisi Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, rol play
11. Hafta Empati Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, vaka çalışması
12. Hafta İletişim ve İlişkide Güçlük Yaşanan Durumlar Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
13. Hafta İletişim ve İlişkide Güçlük Yaşanan Durumlar Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
14. Hafta Danışmanlık Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
15. Hafta FİNAL SINAVI
16. Hafta FİNAL SINAVI
17. Hafta FİNAL SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1İnsanı, kendini tanımayı, iletişimi, mesleki ve sosyal iletişimi tanımlar.
ÖÇ-2Kişilerarası ilişkilerde iletişimin temel kavramlarını tanımlar ve önemini açıklar.
ÖÇ-3İletişimi etkileyen insanın bilişsel yönünün, kendi bilişlerinin, insan davranış özelliklerinin farkına varır ve uygun yaklaşım sergiler.
ÖÇ-4Etkili iletişim tekniklerini mesleki ve sosyal yaşamında uygular.
ÖÇ-5İletişimi engelleyen yaklaşımları, atılgan davranışı, iletişim çatışma yönetim stratejilerini sıralayarak yardım edici iletişim tekniklerini uygular.
ÖÇ-6Özel durumlarda uygun iletişim tekniklerini uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6