2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
İç Hastalıkları Hemşireliği
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
HEM3001
3
İç Hastalıkları Hemşireliği
4/8/2
Z
Türkçe
11
Dersin Amacı
Birey, aile ve topluma yönelik iç hastalıkları hemşireliğine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olan, holistik yaklaşımla hemşirelik sürecini kullanabilen, koruyucu sağlık hizmetlerini uygulayan, eğitim ve danışmanlık rollerini gerçekleştirebilen, ekip bilincine sahip eleştirel düşünebilen profesyonel hemşireler yetiştirmektir.
Ön Koşullar
Hemşirelik Esasları dersini almış olmak
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İç hastalıkları hemşireliğine giriş: Temel kavramlar, sağlık öyküsü ve fizik muayene
Sözlü anlatım, tartışma, demonstrasyon, vaka analizi, soru-cevap, klinik ve laboratuar uygulaması, simülasyon
2. Hafta
Sıvı-elektrolit dengesi/dengesizlikleri ve hemşirelik yönetimi
Asit-baz dengesi/dengesizlikleri ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, tartışma, demonstrasyon, vaka analizi, soru-cevap, klinik ve laboratuar uygulaması, simülasyon
3. Hafta
Ağrı ve hemşirelik yönetimi
Şok ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, tartışma, demonstrasyon, vaka analizi, soru-cevap, klinik ve laboratuar uygulaması, simülasyon
4. Hafta
Kardiyovasküler sistem hastalıkları ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, tartışma, demonstrasyon, vaka analizi, soru-cevap, klinik ve laboratuar uygulaması, simülasyon
5. Hafta
Solunum sistemi hastalıkları ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, tartışma, demonstrasyon, vaka analizi, soru-cevap, klinik ve laboratuar uygulaması, simülasyon
6. Hafta
Gastrointestinal sistem hastalıkları ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, tartışma, demonstrasyon, vaka analizi, soru-cevap, klinik ve laboratuar uygulaması, simülasyon
7. Hafta
Endokrin sistem – Metabolizma hastalıkları ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, tartışma, demonstrasyon, vaka analizi, soru-cevap, klinik ve laboratuar uygulaması, simülasyon
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Üriner sistem hastalıkları ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, tartışma, demonstrasyon, vaka analizi, soru-cevap, klinik ve laboratuar uygulaması, simülasyon
10. Hafta
Nörolojik sistem hastalıkları ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, tartışma, demonstrasyon, vaka analizi, soru-cevap, klinik ve laboratuar uygulaması, simülasyon
11. Hafta
Hematolojik sistem hastalıkları ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, tartışma, demonstrasyon, vaka analizi, soru-cevap, klinik ve laboratuar uygulaması, simülasyon
12. Hafta
Neoplastik hastalıklar ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, tartışma, demonstrasyon, vaka analizi, soru-cevap, klinik ve laboratuar uygulaması, simülasyon
13. Hafta
Eklem ve bağ dokusu hastalıkları ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, tartışma, demonstrasyon, vaka analizi, soru-cevap, klinik ve laboratuar uygulaması, simülasyon
14. Hafta
İmmün sistem hastalıkları ve hemşirelik yönetimi, Dersin Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, tartışma, demonstrasyon, vaka analizi, soru-cevap, klinik ve laboratuar uygulaması, simülasyon
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1 İç hastalıkları hemşiresinin rol ve sorumluluklarını bilir. ÖÇ-2 Sistem tanılaması ve fizik muayene yapabilir. ÖÇ-3 Hastalıkların risk faktörlerini ve patofizyolojisini bilir. ÖÇ-4 Şoku tanılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. ÖÇ-5 Ağrıyı tanılayabilir, ağrılı bireye yönelik uygun girişimleri planlayabilir, uygulayabilir ve bu girişimleri değerlendirebilir. ÖÇ-6 Hastalıkların tanı ve tedavi yöntemlerini bilir, tedavi uygular ve sonucu değerlendirir. ÖÇ-7 Hemşirelik süreci doğrultusunda hastaya holistik yaklaşımı benimseyerek uygun hemşirelik bakımını verebilir. ÖÇ-8 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi konusunda eğitim ve danışmanlık yapabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1 Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir. PÇ-2 Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir. PÇ-3 Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular. PÇ-4 Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur. PÇ-5 Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-7 Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir. PÇ-8 Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir. PÇ-9 Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. PÇ-11 Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır. PÇ-12 Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur. PÇ-13 Kazandığı temel mesleki değerleri korur. PÇ-14 Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5 ÖÇ 6 ÖÇ 7 ÖÇ 8