|
Dersin Amacı |
Öğrencinin sağlıkla ilişkili terimleri tanımlayabilmesi ve açıklayabilmesini sağlamak. |
Ön Koşullar |
-Yok |
Eş Koşullar |
-Yok |
Özel Koşullar |
-Yok |
Öğretim Üyeleri |
Prof. Dr. Asiye GÜL |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Çarşamba 15.00-16.50 İKÜ Cats |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Prof. Dr. Asiye GÜL, Salı, 11:00-12:00, Şirinevler Yerleşkesi |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Sözlü anlatım, soru-cevap yöntemi, kısa sınav |
Temel Kaynaklar |
-Ekinci S, Hatipoğlu HG. Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı. Hatiboğlu Yayınevi, 10. Baskı, 2019. |
Diğer Kaynaklar |
|
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Derse giriş |
Sözlü anlatım. |
2. Hafta |
Genel ve temel terminoloji bilgisi
|
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi |
3. Hafta |
Köken bilimi (önekler, sonekler)
|
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi |
4. Hafta |
Temel farmakoloji, patoloji, mikrobiyoloji ve parazitoloji terimleri |
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi |
5. Hafta |
Cilt ve cilt hastalıkları terimleri |
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi |
6. Hafta |
Göz- Kulak- burun- boğaz tıbbi terimleri |
Sözlü anlatım. |
7. Hafta |
Sindirim sistemi terimleri
Cerrahi ve anestezi terimleri |
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi |
8. Hafta |
Ara sınav |
|
9. Hafta |
Solunum sistemi terimleri |
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi |
10. Hafta |
Kardiyovasküler sistem terimleri |
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi |
11. Hafta |
Kas-iskelet sistemi terimleri |
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi |
12. Hafta |
Santral ve periferik sinir sistemi terimleri |
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi |
13. Hafta |
Üreme ve doğum terimleri
Endokrin sistem terimleri |
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi |
14. Hafta |
Halk sağlığı terimleri
Dersin değerlendirmesi |
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi |
15. Hafta |
Final Sınav Haftası |
|
16. Hafta |
Final Sınav Haftası |
|
17. Hafta |
Final Sınav Haftası |
|
ÖÇ-1 | Temel ve genel ve terminoloji terimlerini açıklayabilecek | ÖÇ-2 | Tıbbi terminolojinin genel esaslarını açıklayabilecek | ÖÇ-3 | Sağlık ile ilgili terminolojiyi tanımlayabilecek | ÖÇ-4 | Vücut sistemleri ile ilgili terimleri açıklayabilecek | ÖÇ-5 | Halk sağlığı ve hastalıkların sınıflandırılması ile ilgili terimleri sayabilecek |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir. | PÇ-2 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir. | PÇ-3 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular. | PÇ-4 | Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur. | PÇ-5 | Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır. | PÇ-6 | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | PÇ-7 | Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir. | PÇ-8 | Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir. | PÇ-9 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir. | PÇ-10 | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | PÇ-11 | Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | PÇ-12 | Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur. | PÇ-13 | Kazandığı temel mesleki değerleri korur. | PÇ-14 | Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır. |
|