Öğrencinin kişinin sağlık öyküsünü alabilmesi, vücut sistemlerine göre fiziksel değerlendirmesini yapabilmesi; sağlığı fiziksel ve psikosoyal yönden değerlendirebilmesi ve topladığı verileri hemşirelik bakım sürecine aktarabilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-Yok
Eş Koşullar
-Yok
Özel Koşullar
-Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Asiye GÜL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Teorik: Cuma 09.00-10.50 Şirinevler Yerleşkesi C Blok B1SEM
Laboratuvar: Cuma 11.00-12.50 Şirinevler Yerleşkesi C Blok B1SEM
Görüşme Saatleri ve Yeri
Prof. Dr. Asiye GÜL, Salı 11.00-12.00, Şirinevler Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, laboratuvar uygulaması, tartışma, vaka tartışması, video
Temel Kaynaklar
Aslan FE. Sağlığın Değerlendirilmesi. Akademisyen Yayınevi, Acıbadem Üniversitesi Yayını,2014.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sağlığın değerlendirilmesinde hemşirenin rolü
Objektif ve subjektif verilerin değerlendirilmesi, sağlık hikayesi
Sözlü anlatım.
2. Hafta
Genel Durumun Değerlendirilmesi
Yaşam Bulguları ve Ağrı
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi
3. Hafta
Fiziksel Muayene
Araç- Gereçleri ve Pozisyonlar
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi
4. Hafta
Cilt, Saç ve Tırnakların Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi
5. Hafta
Baş, Boyun ve Ağızın Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi
6. Hafta
Kulağın Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi
7. Hafta
Gözün Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Gastrointestinal Sistemin Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi
10. Hafta
Kardiyovasküler Sistem ve Akciğerlerin
Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi
11. Hafta
Üriner Sistemin Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi
12. Hafta
Kas ve İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım.
Soru - cevap yöntemi
13. Hafta
Sinir Sisteminin Değerlendirilmesi
Vaka Sunumu
Tartışma
14. Hafta
Endokrin sistemin Değerlendirilmesi
Vaka Sunumu
Tartışma
15. Hafta
Final Sınavları Haftası
16. Hafta
Final Sınavları Haftası
17. Hafta
Final Sınavları Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Sağlık hikayesi alır. Sağlık öyküsünü alabilir ve kaydedebilir.
ÖÇ-2
Sağlığı fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden değerlendirir.
ÖÇ-3
Sisteme göre fiziksel değerlendirme yapar.
ÖÇ-4
Fiziksel tanılamayı hemşirelik bakımına yansıtır.
ÖÇ-5
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik eğitim verebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.