Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Akademik İngilizce I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HEM3005 3 Akademik İngilizce I 3/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Dersin genel amacı hemşirelik alanında istihdam edilecek öğrencilerin iş yaşamlarında İngilizce iletişim ortamında alan odaklı kelime bilgisi ve bağlamları ekleyerek dili etkin kullanabilmesini sağlamaktır. Ayrıca, okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin alan odaklı konular işlenerek aşama aşama iyileştirimesi hedeflenmektedir. İlgili becerilerin geliştirilebilmesi için okuduğunu anlama, terminoloji ve dinlediğini anlama çalışmalarının yanı sıra öğrencilerin ile yazılı ve sözlü ürünler çıkarılmaları beklenmektedir.

Dersi alan öğrencileri(n) ayrıca;

okuma becerilerini geliştirmeyi,

eleştirel düşünmeye teşvik etmeyi,

okur-yazar olarak farkındalıklarını arttirmayı,

etkili iletişimciler haline getirmeyi,

dönemin sonunda,
sözlü ve yazılı olarak dili bağlamında anlayabilmelerini,


sözlü ve yazılı iletişim kurup sürdürebilmelerini hedeflemektedir
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Sinan Bataklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09:00-11:45, CB Konferans Salonu
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, YDB binası, 7.kat, 706 nolu ofis 09:00-09:45
Öğretim Yöntem ve Teknikleri İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
Temel Kaynaklar Evans, V & Salcido, K (2011) Nursing, Express Publishing, Berkshire, UK 
Diğer Kaynaklar derlenmiş güncel materyaller
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Hastane personeli teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
2. Hafta Hastanenin bölümleri teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
3. Hafta Hastane Ekipmanları teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
4. Hafta Kan teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
5. Hafta Dolaşım Sistemi teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
6. Hafta Solunum sistemi teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
7. Hafta Sindirim sistemi teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
8. Hafta Fiziksel muayene teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
9. Hafta Hastalık belirtileri teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
10. Hafta İlaçlar teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
11. Hafta Lisanslı hemşire teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
12. Hafta Pratisyen hemşirelik teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
13. Hafta Hasta kabul teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
14. Hafta Kazalar, acil durumlar ve ilk yardım temaları bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 2 20
Final 1 50


ÖÇ-1Sağlık ile ilgili konularda İngilizce fikir üretip tartışabilir.
ÖÇ-2Sağlıkla ilgili gündelik yaşamda gerçekleşebilecek durumları/olayları dinleyebilir.
ÖÇ-3Hastayı belli bir süre izleyip tıbbi belgeleri kaydedebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3