Yoganın insan bedeni ve zihni için önemini kavratmak, Dersler esnasında duruşlar ve hareket serileriyle beden gelişimi ve sağlığı, nefes ve meditasyon çalışmalarıyla ise konsantrasyon ve zihinsel kontrol gelişimi sağlamak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Asiye GÜL
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönemde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Sözlü anlatım, uygulama, video
Temel Kaynaklar
-Vivekananda S. Patancali'nin Yoga Bilimi-Yoga Sutraları. Purna Yayınları,İstanbul, 2014.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanımı ve felsefesi
Sözlü anlatım, uygulama, video
2. Hafta
Isınma egzersizleri
Sözlü anlatım, uygulama, video
3. Hafta
Yoga duruşları
Sözlü anlatım, uygulama, video
4. Hafta
Surya Namaskara hareket serileri I
Sözlü anlatım, uygulama, video
5. Hafta
Surya Namaskara hareket serileri II
Sözlü anlatım, uygulama, video
6. Hafta
Nefes egzersizleri
Sözlü anlatım, uygulama, video
7. Hafta
Nefes farkındalığı
Sözlü anlatım, uygulama, video
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Meditasyon
Sözlü anlatım, uygulama, video
10. Hafta
Ayakta yapılan duruşlar
Sözlü anlatım, uygulama, video
11. Hafta
Oturarak yapılan duruşlar
Sözlü anlatım, uygulama, video
12. Hafta
Yatarak yapılan duruşlar
Sözlü anlatım, uygulama, video
13. Hafta
Gevşeme teknikleri
Sözlü anlatım, uygulama, video
14. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü anlatım, uygulama, video
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Dersler esnasında duruşlar ve hareket serileriyle beden gelişimi ve sağlığı, nefes ve meditasyon çalışmalarıyla ise konsantrasyon ve zihinsel kontrol gelişimi hedeflenir.
ÖÇ-2
Yoganın insan bedeni ve zihni için önemini aktarır.
ÖÇ-3
Başlangıç seviyesi yoga pratiğini ve felsefesini öğrenir.
ÖÇ-4
Derslerde öğrenilen pratik sayesinde kas ve iskelet sistemi gelişir, konsantrasyon becerisi artar.
ÖÇ-5
Derslerde öğrenilen pratiği kendi başına uygulamayı öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.