|
Dersin Amacı |
Dersin genel amacı hemşirelik alanında istihdam edilecek öğrencilerin iş yaşamlarında İngilizce iletişim ortamında alan odaklı kelime bilgisi ve bağlamları ekleyerek dili etkin kullanabilmesini sağlamaktır. Ayrıca, okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin alan odaklı konular işlenerek aşama aşama iyileştirimesi hedeflenmektedir. İlgili becerilerin geliştirilebilmesi için okuduğunu anlama, terminoloji ve dinlediğini anlama çalışmalarının yanı sıra öğrencilerin yazılı ve sözlü ürünler çıkarılmaları beklenmektedir. Dersi alan öğrencileri(n) ayrıca; okuma becerilerini geliştirmeyi, eleştirel düşünmeye teşvik etmeyi, okur-yazar olarak farkındalıklarını arttırmayı, etkili iletişimciler haline getirmeyi, dönemin sonunda, sözlü ve yazılı olarak dili bağlamında anlayabilmelerini,sözlü ve yazılı iletişim kurup sürdürebilmelerini hedeflemektedir |
Ön Koşullar |
Yok. |
Eş Koşullar |
Yok. |
Özel Koşullar |
Yok. |
Öğretim Üyeleri |
Dr. Öğr. Üyesi Sinan Bataklar |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Çarşamba, 10:00-12:45, Bahçelievler yerleşkesi, CB B2 |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Cuma, Bahçelievler yerleşkesi, YDB-706, 10:00-11:00 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
-İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri |
Temel Kaynaklar |
-Evans, V & Salcido, K (2011) Nursing, Express Publishing, Berkshire, UK |
Diğer Kaynaklar |
- |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Yaralanmalara müdahale teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler |
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri |
2. Hafta |
Tıbbi örnekler ve testler teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler |
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri |
3. Hafta |
Hastaların taburcu edilmesi teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler |
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri |
4. Hafta |
Doğum hemşireliği teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler |
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri |
5. Hafta |
Pediatri hemşireliği teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler |
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri |
6. Hafta |
Cerrahi hemşireliği teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler |
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri |
7. Hafta |
Evde bakım hemşireliği teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler |
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri |
8. Hafta |
Kamu sağlığı hemşireliği teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler |
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri |
9. Hafta |
Hasta ve hasta yakınları ile iletişim teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler |
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri |
10. Hafta |
Kronik ve akut durumlar teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler |
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri |
11. Hafta |
Diyabet teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler |
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri |
12. Hafta |
Kanser teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler |
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri |
13. Hafta |
Kalp hastalıkları teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler |
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri |
14. Hafta |
Travma ve triyaj teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler |
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri |
15. Hafta |
|
|
16. Hafta |
|
|
17. Hafta |
|
|
ÖÇ-1 | Sağlık ile ilgili konularda İngilizce fikir üretip tartışabilir. | ÖÇ-2 | Sağlıkla ilgili gündelik yaşamda gerçekleşebilecek durumları/olayları dinleyebilir. | ÖÇ-3 | Hastayı belli bir süre izleyip tıbbi belgeleri kaydedebilir. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir. | PÇ-2 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir. | PÇ-3 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular. | PÇ-4 | Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur. | PÇ-5 | Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır. | PÇ-6 | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | PÇ-7 | Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir. | PÇ-8 | Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir. | PÇ-9 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir. | PÇ-10 | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | PÇ-11 | Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | PÇ-12 | Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur. | PÇ-13 | Kazandığı temel mesleki değerleri korur. | PÇ-14 | Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır. |
|