Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Hemşirelikte Eğitim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HEM6002 6 Hemşirelikte Eğitim 4/4/0 Z Türkçe 8
Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin sağlık eğitimi becerisi geliştirmelerini amaçlar. Öğrencinin hemşirenin eğitici rolünün önemini kavraması; sağlıklı ve hasta bireyin, ailenin ve toplumun gereksinimlerini temel sağlık hizmetleri doğrultusunda karşılamaya yönelik öğretim sürecini planlayabilmesi, uygulayabilmesi ve değerlendirebilmesi için gerekli bilgiyi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar %80 derse devam zorunluluğu bulunmaktadır
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Mukaddes Turan Miral
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, Saat:11:00-14:50, Şirinevler Yerleşkesi C Blok CB-02-3 Perşembe, Saat:11:00-14:50, Şirinevler Yerleşkesi C Blok CB-01-02
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 09:00-11:00 Şirinevler Kampüsü C Blok
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası, görüşme, grup tartışması, örnek olay, standart hasta uygulamaları, rol oynama
Temel Kaynaklar

 
Sağlık Bilimlerinde Eğitim Çaylan Pektekin, Semiha Akın

2.      Erden, M. (2009). Eğitim Bilimlerine Giriş. Arkadaş yayınları, Ankara.

3.      Fidan, N., Erden, M.: Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998.

4.      Taşocak, G., Kaya, H., Ulupınar, S.A., Şenyuva, E. : Hemşirelikte Eğitimi Rehberi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi, İstanbul, 2009.

5.      DeYoung, S.: Teaching Strategies for Nurse Educators. Pearson Education, 2003.

6.      Sönmez, V.: Eğitim Felsefesi, Pegem Yayıncılık, 4. Baskı, Ankara, 1996.

7.      Sönmez, V. (Ed.)(2000). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Anı Yayınları, 3. Baskı, Ankara,

8.      Yalın H.İ. (2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 27. Baskı. Ankara: Nobel

9.      Demirel Ö. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. 21. Baskı. Ankara: Pegem Akademi

 

Diğer Kaynaklar

1.      Avcı U. (2013). Öğretim ortamları ve materyal tasarımı. İçinde: Sarıtaş E, edt. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. 3. Baskı. Ankara: Pegem Akademi;

2.      Sarıtaş M. Öğretimde yararlanılan araç-gereçler ve etkili kullanımı. İçinde: Sarıtaş M, edt. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. 3. Baskı.Ankara: Pegem Akademi; 2013

3.      Etkili Sunumlar İçin El Kitabı. (2013). TÜBİTAK.

4.      Ün Açıkgöz , K.(2011). Aktif Öğrenme(12. Basım), Biliş Yayınevi, İzmir

5.      Demirel, Ö., Kaya, Z., (2017). Eğitim ile ilgili temel kavramlar. Eğitim Bilimine Giriş. Pegem Yayıncılık: Ankara.

6.      Aykaç N. (2005). Öğretme ve Öğrenme Sürecinde Aktif Öğretim Yöntemleri..Naturel Ankara Sf. 112 – 115

7.      Tekin, Halil (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.

8.      Barutçugil, İ. (2002). Eğiticinin Eğitimi. Kariyer Yayınları

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Takdimi Hemşirelikte Eğitimin Felsefesi ve Gelişimi Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
2. Hafta Hemşı̇renı̇n Eğı̇tı̇mcı̇ Rolü ve Etkili Eğitici Özellikleri Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
3. Hafta Eğitimde Temel Kavramlar Eğitim Felsefesi Yetişkin Eğitimi Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
4. Hafta Eğitimde Temel Öğrenme Kuramları Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
5. Hafta Eğitim Süreci Eğitim Gereksinimi Belirleme Eğitim Planlama ve Programlama Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
6. Hafta Eğitim Süreci: Eğitim Uygulama, Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
7. Hafta Eğitim Süreci: Eğitim Yöntemleri Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Eğitim Süreci: Ölçme ve Değerlendirme Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
10. Hafta Yaşam Boyu Öğrenme Sürekli Eğitim, Hizmet İçi Eğitim Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
11. Hafta Hasta ve Ailesinin Eğitimi Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
12. Hafta Sağlık Eğitimi Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
13. Hafta Uygulama Sunumları/ Dersin Değerlendirilmesi Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-11) Öğrenme ve öğretme sürecini açıklayabilecek.
ÖÇ-22) Eğitim yöntem ve materyallerini kullanabilecek
ÖÇ-33) Yetişkin eğitim ilkelerini sıralayabilecek
ÖÇ-44) Eğitim ihtiyaçlarını belirleyebilecek,
ÖÇ-55) Eğitim planlayabilecek, uygulayabilecek, değerlendirebilecek
ÖÇ-66) Teknolojiyi kullanarak etkili iletilişim ve sunum tekniklerini kullanabilecek
ÖÇ-77) Hizmet içi eğitim planlayabilecek ve uygulayabilecek, değerlendirebilecek
ÖÇ-88) Hasta eğitimi planlayabilecek ve uygulayabilecek, değerlendirebilecek
ÖÇ-99) Sağlık eğitimi planlayabilecek ve uygulayabilecek, değerlendirebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6              
ÖÇ 7              
ÖÇ 8              
ÖÇ 9