Bu ders öğrencilerin sağlık eğitimi becerisi geliştirmelerini amaçlar. Öğrencinin hemşirenin eğitici rolünün önemini kavraması; sağlıklı ve hasta bireyin, ailenin ve toplumun gereksinimlerini temel sağlık hizmetleri doğrultusunda karşılamaya yönelik öğretim sürecini planlayabilmesi, uygulayabilmesi ve değerlendirebilmesi için gerekli bilgiyi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
%80 derse devam zorunluluğu bulunmaktadır
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Mukaddes Turan Miral
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, Saat:11:00-14:50, Şirinevler Yerleşkesi C Blok CB-02-3
Perşembe, Saat:11:00-14:50, Şirinevler Yerleşkesi C Blok CB-01-02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 09:00-11:00 Şirinevler Kampüsü C Blok
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası, görüşme, grup tartışması, örnek olay, standart hasta uygulamaları, rol oynama
Temel Kaynaklar
Sağlık Bilimlerinde Eğitim Çaylan Pektekin, Semiha Akın
2. Erden, M. (2009). Eğitim Bilimlerine Giriş. Arkadaş yayınları, Ankara.
6. Sönmez, V.: Eğitim Felsefesi, Pegem Yayıncılık, 4. Baskı, Ankara, 1996.
7. Sönmez, V. (Ed.)(2000). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Anı Yayınları, 3. Baskı, Ankara,
8. Yalın H.İ. (2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 27. Baskı. Ankara: Nobel
9. Demirel Ö. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. 21. Baskı. Ankara: Pegem Akademi
Diğer Kaynaklar
1. Avcı U. (2013). Öğretim ortamları ve materyal tasarımı. İçinde: Sarıtaş E, edt. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. 3. Baskı. Ankara: Pegem Akademi;
2. Sarıtaş M. Öğretimde yararlanılan araç-gereçler ve etkili kullanımı. İçinde: Sarıtaş M, edt. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. 3. Baskı.Ankara: Pegem Akademi; 2013
3. Etkili Sunumlar İçin El Kitabı. (2013). TÜBİTAK.
4. Ün Açıkgöz , K.(2011). Aktif Öğrenme(12. Basım), Biliş Yayınevi, İzmir
5. Demirel, Ö., Kaya, Z., (2017). Eğitim ile ilgili temel kavramlar. Eğitim Bilimine Giriş. Pegem Yayıncılık: Ankara.
6. Aykaç N. (2005). Öğretme ve Öğrenme Sürecinde Aktif Öğretim Yöntemleri..Naturel Ankara Sf. 112 – 115
7. Tekin, Halil (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.
8. Barutçugil, İ. (2002). Eğiticinin Eğitimi. Kariyer Yayınları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin Takdimi
Hemşirelikte Eğitimin Felsefesi ve Gelişimi
Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
2. Hafta
Hemşı̇renı̇n Eğı̇tı̇mcı̇ Rolü ve
Etkili Eğitici Özellikleri
Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
3. Hafta
Eğitimde Temel Kavramlar
Eğitim Felsefesi
Yetişkin Eğitimi
Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
4. Hafta
Eğitimde Temel Öğrenme Kuramları
Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
5. Hafta
Eğitim Süreci
Eğitim Gereksinimi Belirleme
Eğitim Planlama ve Programlama
Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
6. Hafta
Eğitim Süreci: Eğitim Uygulama,
Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
7. Hafta
Eğitim Süreci: Eğitim Yöntemleri
Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Eğitim Süreci: Ölçme ve Değerlendirme
Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
10. Hafta
Yaşam Boyu Öğrenme
Sürekli Eğitim, Hizmet İçi Eğitim
Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
11. Hafta
Hasta ve Ailesinin Eğitimi
Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
12. Hafta
Sağlık Eğitimi
Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
13. Hafta
Uygulama Sunumları/ Dersin Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, grup çalışması, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası,klinik ve laboratuvar uygulaması
14. Hafta
Final Sınavı
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
1) Öğrenme ve öğretme sürecini açıklayabilecek.
ÖÇ-2
2) Eğitim yöntem ve materyallerini kullanabilecek
ÖÇ-3
3) Yetişkin eğitim ilkelerini sıralayabilecek
ÖÇ-4
4) Eğitim ihtiyaçlarını belirleyebilecek,
ÖÇ-5
5) Eğitim planlayabilecek, uygulayabilecek, değerlendirebilecek
ÖÇ-6
6) Teknolojiyi kullanarak etkili iletilişim ve sunum tekniklerini kullanabilecek
ÖÇ-7
7) Hizmet içi eğitim planlayabilecek ve uygulayabilecek, değerlendirebilecek
ÖÇ-8
8) Hasta eğitimi planlayabilecek ve uygulayabilecek, değerlendirebilecek
ÖÇ-9
9) Sağlık eğitimi planlayabilecek ve uygulayabilecek, değerlendirebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.