|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Hasta güvenliği ve kalite kavramları
|
Sözlü anlatım |
2. Hafta |
Tıbbi Hatalar ve Nedenleri, Tıbbi Hatalarda Mesleki ve Yasal Sorumluluklar, Tıbbi Hataların Bildirimi ve Yönetimi |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
3. Hafta |
Kanıta dayalı hemşirelik bakımı, Hasta bakım ve çalışma ortamları
|
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
4. Hafta |
Hasta güvenliği ve kalite kültürü, Hasta Güvenliğinin Yasalardaki Yeri |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
5. Hafta |
Uluslararası ve ulusal hasta güvenliği ve kalite düzenlemeleri, Akreditasyon ve Risk Yönetimi |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
6. Hafta |
Hasta güvenliği ve kalite geliştirme araçları, kök neden analizi
|
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
7. Hafta |
Kalite ve hasta güvenliğinde liderlik, sorumluluk ve iletişim. |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
8. Hafta |
Ara Sınav |
|
9. Hafta |
Hastaların Doğru Kimliklendirilmesi- Vaka Örnekleri / İlaç Hatalarının Önlenmesi-Vaka Örnekleri |
Sözlü anlatım
Tartışma
Vaka Tartışması |
10. Hafta |
Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyon Hatalarının Önlenmesi-Vaka Örnekleri |
Sözlü anlatım
Tartışma
Vaka Tartışması |
11. Hafta |
Cerrahi Hataların Önlenmesi-Vaka Örnekleri Enfeksiyonların Önlenmesi- Vaka Örnekleri |
Sözlü anlatım
Tartışma
Vaka Tartışması |
12. Hafta |
Düşmelerin Önlenmesi-Vaka Örnekleri
|
Sözlü anlatım
Tartışma
Vaka Tartışması |
13. Hafta |
İletişim Hatalarının Önlenmesi-Vaka Örnekleri |
Sözlü anlatım
Tartışma
Vaka Tartışması |
14. Hafta |
Bebek/Çocukların Kaçırılmasının ve Bebeklerin Yanlış Aileye Verilmesinin Önlenmesi-Vaka Örnekleri |
Sözlü anlatım
Tartışma
Vaka Tartışması |
15. Hafta |
Final Sınav Haftası |
|
16. Hafta |
Final Sınav Haftası |
|
17. Hafta |
Final Sınav Haftası |
|
ÖÇ-1 | Kalite ve hasta güvenliği kavramlarını tartışır.
| ÖÇ-2 | Tıbbi hataları ve nedenlerini irdeler, tıbbi hataların bildiriminin önemini kavrar.
| ÖÇ-3 | Ulusal ve Uluslararası hasta güvenliği ve kalite düzenlemelerinin önemini kavrar.
| ÖÇ-4 | Hasta güvenliğinin sağlanmasına ilişkin çalışanın ve yöneticinin profesyonel rol ve sorumluluklarını tanımlar.
| ÖÇ-5 | Kalite geliştirme araçların/yöntemlerin kullanımının önemini kavrar. | ÖÇ-6 | Bir kalite geliştirme aracını/yöntemini sağlık bakım ortamı için belirlediği bir hasta güvenliği ve kalite probleminde uygular. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir. | PÇ-2 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir. | PÇ-3 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular. | PÇ-4 | Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur. | PÇ-5 | Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır. | PÇ-6 | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | PÇ-7 | Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir. | PÇ-8 | Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir. | PÇ-9 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir. | PÇ-10 | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | PÇ-11 | Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | PÇ-12 | Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur. | PÇ-13 | Kazandığı temel mesleki değerleri korur. | PÇ-14 | Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır. |
|