Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Halk Sağlığı Hemşireliği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HEM7001 7 Halk Sağlığı Hemşireliği 4/8/2 Z Türkçe 11
Dersin Amacı
Halk sağlığı hemşireliğinin temel bilgi, kavram ve ilkelerini kavrayan ve profesyonel hemşirelik rollerini toplumun farklı demografik yapısına sahip bütün grublarına uygulayabilen hemşireler yetiştirmek.
Ön Koşullar -Hemşirelik esasları (HEM2001) dersini tamamlamış olmak.
Eş Koşullar -Yok
Özel Koşullar -Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kübra İncirkuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma: 10:00-16:00, Şirinevler Yerleşkesi, Hemşirelik Temel Eğitim Laboratuvarı Çarşamba 08:00-16:00 Klinik Uygulama
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Kübra İncirkuş, Cuma günü, Şirinevler Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ülkemizde ve Dünyada Halk Sağlığı Hizmetlerinin Gelişimi Halk Sağlığı Hemşireliğinin Tarihsel Gelişimi Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
2. Hafta Halk Sağlığı Hemşireliğinde Hemşirelik Süreci Halk Sağlığı Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları, Yeterlilikleri Sağlığı Koruma Düzeyleri Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
3. Hafta Toplumu Tanılama, Planlama ve Uygulama Halk Sağlığı Hemşireliğinde Sağlığın Geliştirilmesi Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
4. Hafta Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları/Sağlık Eğitimi ve Danışmanlık, Omaha Sistemi Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
5. Hafta Sağlık Taramaları ve Erken Tanı Gebe-Loğusa Sağlığı ve İzlemi Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
6. Hafta Bebek- Çocuk Sağlığı ve İzlemi Kadın Sağlığı ve İzlemi Erkek Sağlığı ve İzlemi Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
7. Hafta Bağışıklama Bulaşıcı – Kronik Hastalıklar ve Epidemiyoloji Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Halk Sağlığı Hemşireliğinde Aile Sağlığı Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
10. Hafta Evde Bakımda Halk Sağlığı Hemşireliği Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
11. Hafta Okul Sağlığı Hemşireliği Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
12. Hafta İş Sağlığı Hemşireliği Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
13. Hafta Hassas, İncinebilir, Dezavantajlı Gruplar Risk Değerlendirme ve Halk Sağlığı Hemşireliği Girişimleri Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
14. Hafta Halk Sağlığı Hemşireliğinde Afet ve Olağandışı Durumlar Çevre Sağlığı ve Çevre Sağlığı Hemşireliği Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Uygulama 1 30
Final 1 50


ÖÇ-1Halk sağlığı temel felsefesini kavrar ve hizmet sunumunda hemşirenin rolünü tanımlar.
ÖÇ-2Halk sağlığı temel kavram ve tanımlarını bilir.
ÖÇ-3Toplumun demografik yapısını ve özellikli gruplarını bilir.
ÖÇ-4Toplumun temel sağlık özelliklerini bilir.
ÖÇ-5Toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyebilir ve sağlık risklerini azaltan öneriler geliştirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5