|
Dersin Amacı |
Şiddet kavramını tanımlayan ve etiyolojisini irdeleyebilen, şiddetin birey ve toplum üzerindeki etkilerinin farkında olup etkileri azaltma ve yönetmeye yönelik stratejileri uygulayan hemşireler yetiştirmek. |
Ön Koşullar |
Yok |
Eş Koşullar |
Yok |
Özel Koşullar |
Yok |
Öğretim Üyeleri |
Prof. Dr. Asiye GÜL |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Ders bu dönemde açılmamıştır. |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, video gösterimi. |
Temel Kaynaklar |
|
Diğer Kaynaklar |
|
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Şiddetin Tanımı, Şiddet Kavramı Ve Türleri
|
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma |
2. Hafta |
Kişilerarası Şiddetin Arka Planı |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma |
3. Hafta |
Kişilerarası Şiddetin Etyolojisi |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma |
4. Hafta |
Kişilerarası Şiddetin Etyolojisi |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma |
5. Hafta |
Yaşamda Kişilerarası Şiddet Görüntüleri-I. Çocuklara Ve Gençlere Yönelik Şiddet |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
Video Gösterimi |
6. Hafta |
Yaşamda Kişilerarası Şiddet Görüntüleri-I. Çocuklara Ve Gençlere Yönelik Şiddet |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
Video Gösterimi |
7. Hafta |
Yaşamda Kişilerarası Şiddet Görüntüleri-II. Partner Şiddeti |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
Video Gösterimi |
8. Hafta |
Ara Sınav |
|
9. Hafta |
Yaşamda Kişilerarası Şiddet Görüntüleri-III. Yaşlılara Ve Dezavantajlı Gruplara Yönelik Şiddet
|
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
Video Gösterimi |
10. Hafta |
Yaşamda Kişilerarası Şiddet Görüntüleri-IV. İş Yerinde Ve Sağlık Kurumlarında Şiddet |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
Video Gösterimi |
11. Hafta |
Yaşamda Kişilerarası Şiddet Görüntüleri-IV. İş Yerinde Ve Sağlık Kurumlarında Şiddet |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma |
12. Hafta |
Kişilerarası Şiddetin Önlenmesi Kişilerarası Şiddet Yönetimi-I. Bireysel Düzey Ve Sağlık Çalışanlarının Sorumlulukları |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
Video Gösterimi |
13. Hafta |
Kişilerarası Şiddet Yönetimi-II. Toplumsal Düzey
|
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma |
14. Hafta |
Kişilerarası Şiddet Yönetimi-II. Toplumsal Düzey |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma |
15. Hafta |
Final Sınav Haftası |
|
16. Hafta |
Final Sınav Haftası |
|
17. Hafta |
Final Sınav Haftası |
|
ÖÇ-1 | Şiddet kavramını bilir ve türlerini sayar.
| ÖÇ-2 | Kişilerarası şiddetin etiyolojisini irdeler.
| ÖÇ-3 | Kişilerarası şiddetin birey ve toplum üzerindeki etkisini irdeler.
| ÖÇ-4 | Şiddeti azaltma ve yönetme stratejilerini bilir ve uygular. | ÖÇ-5 | Yaşlı bireyler ve çocuklara yönelik yapılan şiddeti tanımlayabilir. | ÖÇ-6 | Kişilerarası şiddetin etiyolojisi ve arka planı hakkında fikir sahibi olabilir ve bu konularda farkındalık geliştirebilir. | ÖÇ-7 | Kişilerarası şiddetin önlenmesi ve yönetimi konusunda tartışabilir ve bu konularda bireysel ve mesleki sorumlulukların neler olduğunu açıklayabilir. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir. | PÇ-2 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir. | PÇ-3 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular. | PÇ-4 | Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur. | PÇ-5 | Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır. | PÇ-6 | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | PÇ-7 | Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir. | PÇ-8 | Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir. | PÇ-9 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir. | PÇ-10 | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | PÇ-11 | Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | PÇ-12 | Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur. | PÇ-13 | Kazandığı temel mesleki değerleri korur. | PÇ-14 | Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır. |
|