Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Okul Sağlığı Hemşireliği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HEM7010 Okul Sağlığı Hemşireliği 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Okul sağlığı hemşireliğinin temel kavramları ve uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.
Ön Koşullar -Yok
Eş Koşullar -Yok
Özel Koşullar -Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Asiye GÜL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönemde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dünyada Ve Türkiye'de Okul Sağlığı Hizmetlerinin Tarihsel Gelişimi,Okul Sağlığı Kavramı Ve Önemi Okul Sağlığı Ekibi Okul Sağlığı Hemşireliği Evrensel Tanımı Okul Hemşiresinin Rol Ve Sorumlulukları İle Eğitimi Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Tartışma
2. Hafta Okul Sağlığı Hemşireliği Hizmetlerinde Organizasyon Modelleri, Ülkemizde Yasal Düzenlemelerde Okul Sağlığı Hemşireliğinin Yeri Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Tartışma
3. Hafta Okul Sağlığı Hizmetinde Okul Toplumu (Çocuk-Aile-Okul Personeli), Birey Ve Aile Odaklı Okul Sağlığı Hizmetleri, Ev Ziyaretinin Okul Sağlığı Hizmetlerinde Yeri Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Tartışma
4. Hafta Okul Çocuğu Ve Adölesanın Özellikleri, Okul Çocuğu Ve Adölesanın Sağlığının Değerlendirilmesi Ve Taramalar Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Tartışma
5. Hafta Güvenli Okul Çevresi, Okul İçi Çevre, Okul Dışı Çevre, Besin Güvenliği, Okul Sağlık Ofisinin Dizaynı, Okul Kazalarını Önleme Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Tartışma
6. Hafta Hemşirelik Süreci Doğrultusunda Okul Sağlığı Gereksinimlerinin Belirlenmesi Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Tartışma
7. Hafta Okul Çağı Çocuklarında Yaygın Sağlık Sorunları, Riskli Davranışlar (Sigara, Alkol Kullanımı, Cinsel Davranışlar, Beslenme Bozuklukları, Yetersiz Fiziksel Aktivite, Şiddet),Engelli Çocuk Ve Ailesine Yaklaşım, Özel Gereksinimli Çocuklar; Kaynaştırma Eğitimi Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Tartışma
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Okul Çağı Dönemi Çocuklarında İzlem, Döneme Özgü Büyüme Ve Gelişmenin İzlenmesi (Okul Öncesi, İlköğretim, Orta Öğretim, Lise), Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Tartışma
10. Hafta Taramalar Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Tartışma
11. Hafta Okul Çağı Dönemi Çocuklarında İzlem, Çocukluk Çağı Enfeksiyöz Hastalıkları, Acil Durumlara Yaklaşım Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Tartışma
12. Hafta Sağlığı Koruma Ve Geliştirme, Sağlık Eğitimi, Sağlıklı Beslenme Önerileri, Fizik Aktivite, Hijyen Aşılama, Ruh Sağlığının Geliştirilmesi Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Tartışma
13. Hafta Okul Sağlığını Geliştirme Programları, Sağlığı Geliştiren Okullar, Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Tartışma
14. Hafta Okul Hemşireliği Hizmetinde Kayıt Tutma, İçeriği Ve Önemi Hemşirelik Süreci Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Tartışma
15. Hafta Final Sınav Haftası
16. Hafta Final Sınav Haftası
17. Hafta Final Sınav Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Okul çocuğu ve adölesanın sağlık riskleri ve sorunlarına yönelik primer, sekonder ve tersiyer koruma önlemlerini alır.
ÖÇ-2İlk yardım girişimlerini uygular.
ÖÇ-3Sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve diğer ihtiyaç duyulan konularda sağlık eğitimi yapar.
ÖÇ-4Okul çocuğu ve adölesanın sağlık değerlendirmesini (anamnez, fizik muayene) yapar.
ÖÇ-5Okul çocuğunun fizyolojik, psikolojik, sosyal gereksinim ve sorunlarına yönelik hemşirelik sürecini uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5