Okul sağlığı hemşireliğinin temel kavramları ve uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.
Ön Koşullar
-Yok
Eş Koşullar
-Yok
Özel Koşullar
-Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Asiye GÜL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönemde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dünyada Ve Türkiye'de Okul Sağlığı Hizmetlerinin Tarihsel Gelişimi,Okul Sağlığı Kavramı Ve Önemi Okul Sağlığı Ekibi Okul Sağlığı Hemşireliği Evrensel Tanımı Okul Hemşiresinin Rol Ve Sorumlulukları İle Eğitimi
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
2. Hafta
Okul Sağlığı Hemşireliği Hizmetlerinde Organizasyon Modelleri, Ülkemizde Yasal Düzenlemelerde Okul Sağlığı Hemşireliğinin Yeri
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
3. Hafta
Okul Sağlığı Hizmetinde Okul Toplumu (Çocuk-Aile-Okul Personeli), Birey Ve Aile Odaklı Okul Sağlığı Hizmetleri, Ev Ziyaretinin Okul Sağlığı Hizmetlerinde Yeri
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
4. Hafta
Okul Çocuğu Ve Adölesanın Özellikleri, Okul Çocuğu Ve Adölesanın Sağlığının Değerlendirilmesi Ve Taramalar
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
5. Hafta
Güvenli Okul Çevresi, Okul İçi Çevre, Okul Dışı Çevre, Besin Güvenliği, Okul Sağlık Ofisinin Dizaynı, Okul Kazalarını Önleme
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
6. Hafta
Hemşirelik Süreci Doğrultusunda Okul Sağlığı Gereksinimlerinin Belirlenmesi
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
7. Hafta
Okul Çağı Çocuklarında Yaygın Sağlık Sorunları, Riskli Davranışlar (Sigara, Alkol Kullanımı, Cinsel Davranışlar, Beslenme Bozuklukları, Yetersiz Fiziksel Aktivite, Şiddet),Engelli Çocuk Ve Ailesine Yaklaşım, Özel Gereksinimli Çocuklar; Kaynaştırma Eğitimi
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Okul Çağı Dönemi Çocuklarında İzlem, Döneme Özgü Büyüme Ve Gelişmenin İzlenmesi (Okul Öncesi, İlköğretim, Orta Öğretim, Lise),
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
10. Hafta
Taramalar
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
11. Hafta
Okul Çağı Dönemi Çocuklarında İzlem, Çocukluk Çağı Enfeksiyöz Hastalıkları, Acil Durumlara Yaklaşım
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
12. Hafta
Sağlığı Koruma Ve Geliştirme, Sağlık Eğitimi, Sağlıklı Beslenme Önerileri, Fizik Aktivite, Hijyen Aşılama, Ruh Sağlığının Geliştirilmesi
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
13. Hafta
Okul Sağlığını Geliştirme Programları, Sağlığı Geliştiren Okullar,
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
14. Hafta
Okul Hemşireliği Hizmetinde Kayıt Tutma, İçeriği Ve Önemi Hemşirelik Süreci
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
15. Hafta
Final Sınav Haftası
16. Hafta
Final Sınav Haftası
17. Hafta
Final Sınav Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Okul çocuğu ve adölesanın sağlık riskleri ve sorunlarına yönelik primer, sekonder ve tersiyer koruma önlemlerini alır.
ÖÇ-2
İlk yardım girişimlerini uygular.
ÖÇ-3
Sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve diğer ihtiyaç duyulan konularda sağlık eğitimi yapar.
ÖÇ-4
Okul çocuğu ve adölesanın sağlık değerlendirmesini (anamnez, fizik muayene) yapar.
ÖÇ-5
Okul çocuğunun fizyolojik, psikolojik, sosyal gereksinim ve sorunlarına yönelik hemşirelik sürecini uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.