Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İÇ MEKAN VE MOBİLYA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0953 İÇ MEKAN VE MOBİLYA 3/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Öğrenciye içmimarlık mesleğinin temel kavramlarından olan iç mekân ve mobilya ilişkisi üzerine düşünce yapısı ve tasarım anlayışının kazandırılması.Öğrenciye içmimarlık mesleğinin temel kavramlarından olan iç mekân ve mobilya ilişkisi üzerine düşünce yapısı ve tasarım anlayışının kazandırılması.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Derse devam zorunluluğu vardır
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Tolga Erdem
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 13.00 - 15.45, 4C/ 16 18 / CATS
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 15.45 - 16.15, 4C/ 16 18 / CATS
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar -·        Bert bielefeld& sebastian el khouli, Adım adım tasarım fikirleri, YEM, İstanbul, 2012

·        K. Jormakka, Adım adım tasarım yöntemleri, YEM, İstanbul, 2012

·        L.M.Roth, "Mimarlığın Öyküsü",Kabalcı Yayınevi, ISBN:975-8240-03-X, İstanbul, 2006.

·        U.İzgi, "Mimarlıkta Süreç Kavramlar-İlişkiler", YEM Yayınları, İstanbul, 1999.

·        L.M.Roth, "Mimarlığın Öyküsü",Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 2006

·        BAYAZIT, Nigan. Endüstri ürünlerinde ve mimarlıkta tasarlama metodlarına giriş. İstanbul: Literatür, 1994.

·        ROQUETA, Héctor. Product Design. New York ; London : teNeues, 2002.

·        Aronson ., J., The Encyclopedia of Furniture, 1961

Charlotte & Peter Fiell, 1000 Chairs, Taschen.2001

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders içeriğinin açıklanması Anlatım
2. Hafta İç mimarlıkta tasarım, tasarım süreci, tasarım konularının açıklanması Araştırma konularının dağıtılması Anlatım ve Tartışma
3. Hafta İç mekan tasarımı – mobilya tasarımı ilişkisi ve örneklerin incelenmesi Anlatım ve Tartışma
4. Hafta Dosya Teslimi ve Öğrenci sunumları Anlatım ve Tartışma
5. Hafta Öğrenci sunumları Anlatım ve Tartışma
6. Hafta Öğrenci sunumları Anlatım ve Tartışma
7. Hafta Tasarım konularının ve stratejilerin belirlenmesi, grupların ve grup liderlerinin belirlenmesi Anlatım ve Tartışma
8. Hafta Tasarım probleminin belirlenmesi ve tartışılması Anlatım ve Tartışma
9. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Anlatım ve Tartışma
10. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Anlatım ve Tartışma
11. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Anlatım ve Tartışma
12. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Anlatım ve Tartışma
13. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Anlatım ve Tartışma
14. Hafta bayram tatili
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Derse Devam / Katılım 1 30
Final 1 30


ÖÇ-1İç mekân-mobilya ilişkisini anlama
ÖÇ-2Mobilya tasarım sürecinin iç mekân tasarım sürecine adapte edebilme yetisini kazanma
ÖÇ-3Mobilya tasarım süreci hakkında bilgi sahibi olma
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3