Bilgisayar destekli görselleştirme tekniklerinin uygulanmasına ilişkin beceriyi kazandırmak amaçlanmaktadır. Üç boyutlu sunum teknikleri konusunda bilgisayar destekli uygulamalar yapılmaktadır. Bilgisayarda canlandırma konusu ile ilgili yeni programlar tanıtılarak somut yarıyıl projesi üzerinde uygulama yapılması da bu dersle verilmek istenen temel ilkelerdendir.Bilgisayar destekli görselleştirme tekniklerinin uygulanmasına ilişkin beceriyi kazandırmak amaçlanmaktadır. Üç boyutlu sunum teknikleri konusunda bilgisayar destekli uygulamalar yapılmaktadır. Bilgisayarda canlandırma konusu ile ilgili yeni programlar tanıtılarak somut yarıyıl projesi üzerinde uygulama yapılması da bu dersle verilmek istenen temel ilkelerdendir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Ali Derya Mutlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
PAZARTESİ GÜNÜ SAAT 13.00-15.45 ONLINE
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
• Understanding Virtual Design Studios, Mary Lou Maher, Simeon Simoff, Ann Cicognani, Springer Verlag Limited, Londra, 2000.
• Sanal Ortamda Uzaktan Etkileşimli Mimari Tasarım Eğitimi DPT 139 Nolu Proje, Gülen Çağdaş, İTÜ Mimarlık Fakültesi, İstanbul, 2000
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders içeriğinin tanıtılması ve görselleştirme programları hakkında genel bilgilendirme
Anlatım
2. Hafta
Mekân tasarımı, mekâna bakış ve kadraj birlikteliğinin ileri görselleştirme teknikleri ile aktarılması konusunda bilinç kazandırma.
Anlatım
3. Hafta
Yarışmalarda kullanılmış görsel sunumlar
Anlatım
4. Hafta
Örnek model üzerinden iç mekân tasarımı yapılması ve görselleştirme denemelerinin yapılması
Anlatım ve Uygulama
5. Hafta
Program arayüzünün tanıtılması, tasarlanan modellerinin programa aktarımı ve materyal atama uygulaması
Anlatım ve Uygulama
6. Hafta
Program arayüzünde render efektlerinin tanıtılması ve uygulanması
Anlatım ve Uygulama
7. Hafta
Program arayüzünde render efektlerinin tanıtılması ve uygulanması ile ürünlerin değerlendirilmesi
Anlatım ve Uygulama
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
3d görselleştirme programı kullanılarak üretilen görsellerin değerlendirilmesi ve geliştirilmesi
Anlatım ve Uygulama
10. Hafta
3d görselleştirme programı kullanılarak üretilen görsellerin değerlendirilmesi ve geliştirilmesi
Anlatım ve Uygulama
11. Hafta
Yapılan render çalışmaları üzerinde photoshop görselleştirme denemeleri
Anlatım ve Uygulama
12. Hafta
Yapılan render çalışmaları üzerinde photoshop görselleştirme denemeleri
Anlatım ve Uygulama
13. Hafta
Uygulama
Anlatım ve Uygulama
14. Hafta
Uygulama
Anlatım ve Uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
30
Final
1
40
ÖÇ-1
İç mimari süreçlerle ilgili yapılan çalışmaları dijital ortamda ifade edebilme
ÖÇ-2
İç mimari projeleri grafik anlatım dili ve sunum teknikleriyle ifade edebilme becerilerinin geliştirilmesi
ÖÇ-3
Dijital ortamda İki ve üç boyutlu düşünebilme ve tasarım yapabilme ve öğrencilerin bu bilgileri projelerine yansıtabilecek eleştirel yaklaşımın kazandırılması
ÖÇ-4
İki ve üç boyutlu tasarımlar ve mekânsal tanımlamalar yapabilme ve eleştirel yorumlayabilme
ÖÇ-5
Tasarım çalışmalarını foto-gerçekçi şekilde görerek sürdürebilme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.