Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İÇ MİMARLIKTA İLERİ SUNUM TEKNİKLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0956 İÇ MİMARLIKTA İLERİ SUNUM TEKNİKLERİ 3/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Öğrencilerin iç mimari görselleştirme ve sunum üzerinde ileri düzeyde bilgi sağlama ve bilgisayar ortamında sunum tekniklerini profesyonel standartlara yükseltmeyi hedeflemektedir.  Elde edilen bilgilerin proje derslerinde analiz ve tasarım süreçlerine olumlu katkı yapması beklenmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Armağan Seçil Melikoğlu Eke
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar

3D STUDIO MAX ARAYÜZÜYLE V-RAY 3.0

3D STUDIO MAX MODELLEME

3D STUDIO MAX (Pusula Yayıncılık)

3D MAX 2019 İLE GÖRSELLEŞTİRME (Emrah Çelik)

 

Diğer Kaynaklar

·      https://www. 3dmili.com

·      https://www.3dsky.org

·      https://www.3darcshop.com

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amacının anlatılması Anlatım+ Görsel Sunum
2. Hafta 3d max programının tanıtılması, Programa giriş. Anlatım+ Uygulama
3. Hafta Program Arayüz ve kısayolların öğretilmesi Anlatım+ Uygulama
4. Hafta Program menülerinin anlatılması, giriş uygulamalarının yapılması Anlatım+ Uygulama
5. Hafta Program menülerinin anlatılması, giriş uygulamalarının yapılması Anlatım+ Uygulama
6. Hafta Program menülerinin anlatılması, giriş uygulamalarının yapılması (Davetli eğitmen Öğretim Görevlisi Yılmaz Erdoğan ile anlatım yapılacaktır). Anlatım+ Uygulama
7. Hafta Program menülerinin anlatılması, giriş uygulamalarının yapılması Anlatım+ Uygulama
8. Hafta 2 boyutlu çizim programından, 3d max programına çizilerin ımport edilmesi ve uygulamalar ile pekiştirilmesi Anlatım+ Uygulama
9. Hafta Yapıların iç mekânıyla ilgili modelleme çalışmaları Anlatım+ Uygulama
10. Hafta Yapıların iç mekânıyla ilgili modelleme çalışmaları Anlatım+ Uygulama
11. Hafta Yapıların iç mekânıyla ilgili modelleme çalışmaları Anlatım+ Uygulama
12. Hafta Seminer 1: Vanpa firması Seminer
13. Hafta Vanpa firması ile gerçekleştirilen öğrenci çalışmalarının simülasyonlarının oluşturulması Öğrenci Sunuşu + Uygulama
14. Hafta Final Sunumu ve sergi Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 2 50
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 40


ÖÇ-13d max programı ile yaptıkları 2 boyutlu çizimlerin bilgisayar ortamına taşınarak 3. Boyutta görselleştirilmesini sağlamak
ÖÇ-23d max programında hazırladıkları çizimleri malzeme – ışık uygulamaları ile irdeleyerek görsel zenginliği geliştirmek
ÖÇ-3Modellenen mekânlarda V-ray uygulaması ile gerekli ayarları düzenleme ve render alma işlemini gerçekleştirmek
ÖÇ-4Sunuş tekniklerinin geliştirilmesi ile diğer derslerde öğretilen tekniklerin pekiştirilmesi sayesinde mimari anlatım becerisini kuvvetlendirir
ÖÇ-5Sunuşta yapılacak iç mekân canlandırma 3 boyutlu görseli alınmış sahneler ile yapılan uygulamaların ana stüdyo projeleri ile entegre olması planlanmaktadır
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5