Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


UYGULAMA ATÖLYESİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0957 UYGULAMA ATÖLYESİ 3/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Öğrencilerin ders kapsamında mesleki açıdan önem teşkil eden malzeme, doku, form ve benzeri konularda bilgi ve deneyim kazanabilmeleri için alanında uzman kişiler ile uygulamalar gerçekleştirerek, konuyu daha iyi kavrama ve deneyim sahibi olmalarını sağlamaktır. Elde edilen bilgilerin proje ve tasarım derslerinde analiz ve tasarım süreçlerine olumlu katkı yapması beklenmektedir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Handan Güzelci
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

1.       Mimari analiz yöntemlerinin öğretilmesi

2.       Şantiye bilgisinin kazandırılması

3.       Konuyla ilgili atölyelerin yerinde ziyaret edilmesi ve uygulama tekniklerinin yerinde deneyimlenilmesi

4.       Tasarımın hayata geçiş sürecinin her aşamasın da hakimiyetin sağlanması ve risk yönetiminin gerçekleştirilmesi,

5.       Öğrenilen bilginin 3 boyutlu maketler ile sunumu.

Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar Web Sayfaları:

·         https://artstone.com/tr

·         http://mood.com.tr/mood/vizyon-ve-misyonumuz/

·         https://www.adnanbostan.com/

 https://www.cinilikonak.com/

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amacının anlatılması Anlatım+ Görsel Sunum
2. Hafta Seminer 1: Tasarımın malzeme ile şekillenmesi: Adnan Bostan (Davetli Konuşmacı) Seminer
3. Hafta Gezi 1: Ahşap malzemenin deneyimlenmesi ve tasarım uygulamalarının irdelenmesi: Adnan Bostan Furniture gezisi Gezi + Uygulama
4. Hafta Gezi 2: Ahşap malzemenin deneyimlenmesi ve tasarım uygulamalarının irdelenmesi: Adnan Bostan Furniture gezisi Gezi + Uygulama
5. Hafta Seminer 2: Tasarımın malzeme ile şekillenmesi: Çinili Konak Working (Davetli Konuşmacı) Seminer
6. Hafta Gezi 3: Tasarımın malzeme ile şekillenmesi: Çinili Konak İznik Gezisi Gezi + Uygulama
7. Hafta Seminer 3: Tasarımın malzeme ile şekillenmesi (Aluminyum ve cam sistemler): Mood Design Seminer
8. Hafta Gezi 4: Şantiye gezisi, Mood Design Şantiye gezisi Gezi + Uygulama
9. Hafta Seminer 4: Tasarımın malzeme ile şekillenmesi (Doğal Taş Dokular): ArtStone (Firma Yetkilisi) Seminer
10. Hafta Gezi 5: Tasarımın malzeme ile şekillenmesi: ArtStone Firması gezisi Gezi + Uygulama
11. Hafta Seminer 5: Tasarımın uygulama aşamasında şekillenmesi Seminer
12. Hafta Gezi 6: Şantiye gezisi Gezi + Uygulama
13. Hafta Gezi 7: Şantiye gezisi Gezi + Uygulama
14. Hafta Final Sunumu Sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım 14 80
Final 1 20


ÖÇ-1Haftalık program dahilinde öğrendiklerini öğrencilik ve profesyonel hayatında değerlendirebilecek.
ÖÇ-2Uygulama konusunda deneyim sahibi olacak
ÖÇ-3Alanında uzman kişiler ile tanışma şansı elde edecek
ÖÇ-4Bu sayede iç mimarlık yapım aşamasında kullanılacak malzemelerin doğru, bilinçli kullanımı ve seçimi gerçekleştirilecektir
ÖÇ-5Öğrenciler el becerisi kazanacaklardır
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5